Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: perlehøns slagtning hvornår?  (Læst 2885 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline hestelone

• Bruger
perlehøns slagtning hvornår?
« Dato: 14 December , 2011, 19:16 »
Har nogle erfaring omkring, hvornår det er bedst at slagte perlehøns, altså for at få den bedste smag  :)

Og synes i som har smagt perlehøns, at det er en delikatesse?

Offline Metmus

• Passiv bruger
Sv: perlehøns slagtning hvornår?
« Svar #1 Dato: 14 December , 2011, 19:35 »
Interessant! Følger lige med her, da jeg gerne vil prøve perlehøns :)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline hestelone

• Bruger
« Svar #2 Dato: 15 December , 2011, 15:07 »
Ja spændende om nogle byder ind med erfaringer om perlehønsene.

Jeg har 17 i 3 forskellige farver og de er meget sjove at se på og lytte til. Og mine går på stort område sammen med Araucanaer og Maraner uden problemer. De er alle kyllinger fra i sommers  :)

Offline Fisker

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 15 December , 2011, 19:08 »
man siger perlehøns skal være to år før før de når den optimale slagtealdre, men efter "kun" et år er de også gode. Personligt synes jeg ikke de er den helt vilde delikatesse, de smager godt, men det gør andet godt fjerkræ også. Personligt vilde jeg ikke holde dem to år kun for slagt, men smag er jo heldigvis helt subjektiv

Rasmus

bly viol

• Gæst
« Svar #4 Dato: 15 December , 2011, 23:22 »
jeg har også perlehøns . og jo de smager godt . steger dem som vildt i gryde  det er det jeg bedst kan lide . slagter mine når jeg synes de er ok . og det er inden et halvt år . der har de en pæn størrelse . ik store eller fede . men en god stor kylling . men det kan man jo gøre som man vil . de smager godt . men delikatesse synes jeg ik det er . alm spise . og det er det vi har dem for