IB betyder "ikke benyttes"
Der var flere, der havde indleveret æg, som havde hørt noget om en stor æggekage efter lukketid. Jeg havde også hørt om det og vidste ærlig talt ikke om det var i spøg eller ikke.
Men nogen fortalte, at deres æg ikke kunne benyttes til spisning - enten fordi de var uhygiejniske ellr fordi de havde været ruget på. Derfor skrev vi IB bagpå og fortalte til dem, der stod for nedtagningen, hvad det betød.
Og - lige nu - kommer jeg til at tænke på, om det også kunne betyde, at man ville have sine æg med hjem igen og derfor ikke måtte benyttes. For det ved jeg, at jeg ikke fik leveret videre. I så fald undskylder jeg på det kraftigste overfor dig, napsignal! Virkelig! Min eneste undskyldning er, at det var lidt stressende lige da alle æggene kom og kurvene skulle fyldes og mærkes.
Håber, det opklarer nogle spørgsmål.
Og ja - til næste år kan vi opfordre alle ægdonorer til at lægge en seddel ved, hvor der står, hvad der skal/må ske med æggene
Og så kan det måske også være en hjælp, hvis det er de samme, der stille op og piller ned - så er der ikke chance for så mange kommunikationsbrist undervejs.