Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: storm d. 27 november  (Læst 4422 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
Sv: storm d. 27 november
« Svar #45 Dato: 28 November , 2011, 09:55 »
Her er der heller ikke sket det store. Det tog rigtig fat henad ved 15-16 tiden, meget kraftig vind, men det var også der det blev målt vindstød af orkanstyrke her. Lidt efter klokken 21.00, faldt det hele til ro og her til morgen er der helt vindstille.

Det eneste der er sket her er en flækket rude i drivhuset, men den var i forvejen udsat, så den skulle skiftes. Et enkelt træ er væltet i læhegnet. Det var lidt spookey, for den væltede mens jeg var omme og lukke hønsene inde, da det begyndte at tage til. Ellers bare nogle brækkede grene, et par væltede trillebør og en tønde på udflugt, der er heller ikke sket noget særlig i Esbjerg, ingen tagplader er faldet ned, ihvertfald efter hvad jeg lige kan se :)

Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #46 Dato: 28 November , 2011, 09:57 »
@Karina Fik naboen så alle de løse genstande du ikke fik bjerget i går  ;D bortset fra robåden altså... mine heste kom slet ikke ud i går, men dine kunne da være fløjet af øen, hvis du ikke havde taget dem ind  :o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Almo

• Gæst
« Svar #47 Dato: 28 November , 2011, 15:18 »
Ikke den mindste tag plade har vi mistet her, trods vindstød af orkanstyrke i flere timer - tror også MANGE af de flyvende ting rundt omkring kunne være undgået, hvis folk gad og lytte til varslinger og forberedelser.

Var en tur i Hjørring igår og på vej hjem kørte vi forbi Bauhaus på Frederikshavnsvej. 2 af deres "skure" og 1 drivhus lå spredt ud over hele parkeringspladsen og noget af vejen, så jeg kontaktede Falck - det var ikke deres problem, så jeg skulle kontakte politiet. Det gjorde jeg så og efter nøje at have forklaret situationen og de potentielle farer for forbikørende, så lovede vagthavende at sende en patrulje forbi.

Skulle nok bare have ladet lortet være, så kunne de have kørt derud når bilisterne begyndte at blive ramt...  /d

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #48 Dato: 28 November , 2011, 15:20 »
Ja det var da godt nok ikke særlig smart!

Kunne lige se på hjemvejen at den lokale teglsælger har mister halvdelen af hans udstilling, den er simpelthen væltet og smadret, ditto med hans juletræ!
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #49 Dato: 28 November , 2011, 15:27 »
allan
inden du ringer gør dig selv klart, skal der gøres noget nu eller kan oprydning vente til imorgen, mener du der skal gøres noget nu, er vi desvere i et fattigt land , hvor du bliver analyseret, om du skal tages alvorligt(endnu et system der kan fejle) eller om de bare siger tak vi kigger på det /d sørgeligt

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #50 Dato: 28 November , 2011, 15:31 »
Jeg ringede også til 112 igår for midt på Masnedøbroen, en lille bitte mini bro indtil Vordingborg lå redningskransen midt på vejen med dens redningssnore ud over det hele. Jeg kunne ikke stoppe da jeg havde en hel hale af biler bag mig.
Jeg blev spurgt om hvor stor sådan en redningskrans er ??? Øhhhh, hvis ikke dem på 112 hved hvor stor en redningskrans er tror jeg ikke jeg vil reddes af dem ::)
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Almo

• Gæst
« Svar #51 Dato: 28 November , 2011, 15:32 »
Selvfølgelig skulle der gøres noget her og nu! Aluminiumsprofiler fra drivhuset, douglasplader fra tagene på skurene lå op mod vejen og nogle ting 150-200 m fra "gerningsstedet".

De fleste danskere er bare generelt ligeglade med andre problemer end deres egne, sådan fungerer min hjerne bare ikke  ;)

• Bruger
« Svar #52 Dato: 28 November , 2011, 15:34 »
Sindsygt at man skal diskutere med dem på 112 om hjælp. Man ville jo ikke ringe til dem hvis man ikke mente det var noget der skulle gøres noget ved.
Mand og 3 børn

bly viol

• Gæst
« Svar #53 Dato: 28 November , 2011, 15:35 »
her i hirtshals var det totalt vildt . taget på det nye hus er skadet . plader fløjet a stalden . kalkungården var lige til åbent hus . mine store flotte fyrretræer er knækket alle 3 . sådan noget lort . alt røg rundt her . selv de store stålplader på 6 meter måtte en tur ud i marken . over hegn og stald . der var godt nok knald på. >:( >:( >:(

Almo

• Gæst
« Svar #54 Dato: 28 November , 2011, 15:35 »
Jeg ringede også til 112 igår ....

Jeg ringede IKKE 112 - politiet har 114, så kan de "rigtige" ulykker komme igennem på 112  /o

• Bruger
« Svar #55 Dato: 28 November , 2011, 15:36 »
Jeg ringede IKKE 112 - politiet har 114, så kan de "rigtige" ulykker komme igennem på 112  /o

Ok, det tænkte jeg så ikke lige på. 112 sidder "i fingrene".
Mand og 3 børn

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #56 Dato: 28 November , 2011, 15:38 »
når tingene er landet og ikk er i bevægelse er de ikk til fare, og er derfor bare et ?? om forsikring, og ikk noget livstruende, så tænk næste gang du ringer, hvad du ønsker, og beskriv så omgivelserne så du får hjælp. med andre ord en lille hvid, sørgeligt men sandt

jean blev du reddet/fanget :D

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #57 Dato: 28 November , 2011, 15:41 »
mark hvad nu med det nye hus :'( vel ikk noget alvorligt.

og heldigt at de stålplader ikk ramte nogen , det var vist det der kostede en mand livet på fyn for 12 år siden

• Bruger
« Svar #58 Dato: 28 November , 2011, 15:43 »
når tingene er landet og ikk er i bevægelse er de ikk til fare, og er derfor bare et ?? om forsikring, og ikk noget livstruende, så tænk næste gang du ringer, hvad du ønsker, og beskriv så omgivelserne så du får hjælp. med andre ord en lille hvid, sørgeligt men sandt

jean blev du reddet/fanget :D
Mand og 3 børn

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #59 Dato: 28 November , 2011, 15:46 »
Ja, men hvis tingene ligger op ad vejen er de til fare for bilister, fodgængere og cykelister. Glas og plader virker jo som barberblade når det sådan blæser. Kan huske at der under den sidste storm var en der døde pga. flyvende glas. Selvom det har lagt sig kan det vel også flyve igen, så må man udstede udgangsforbud i området i stedet eller spærre vejen af ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.