Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: storm d. 27 november  (Læst 4359 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: storm d. 27 november
« Svar #30 Dato: 27 November , 2011, 19:02 »
Det var ihvertfald pænt "sjovt" at kører hjem fra julehygge på skolen i dag i "Dåsen" (ultralet suzuki wagon)

Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #31 Dato: 27 November , 2011, 19:18 »
wanda det er charmen ved lego bilen /o

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #32 Dato: 27 November , 2011, 20:10 »
Øv altså /d Er lige nået hjem fra udstillingen på Lolland. Indtil nu har jeg observeret at vores flagstang ligger ned /d Heldigvis er den landet ned over hækken og hælder ud over folden væk fra haven.
Tør simpelthen ikke gå i haven og kigge efter om der er andet om er smadret/ødelagt/blæst omkring for det stormer helt vildt her ved Holbæk nu.
Manden ringede da jeg lige var kørt fra Roskilde og ned på motorvejen igen og fortalte at politiet frarådede al udkørsel i Rokilde og omegn. Så det var en "spændende" tur hjem af Holbæk-motorvejen.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

• Bruger
« Svar #33 Dato: 27 November , 2011, 21:17 »
Her har vi lige været nede og sætte taget på hønsehuset fast det var ved at blæse væk.. :o
Vel ikke det i lige har bygget ??? :o
Mand og 3 børn

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #34 Dato: 27 November , 2011, 21:36 »
Her er der væltet et træ ned over vejen, men det ligger/hænger så vi lige akkurat kan komme under stammen med bilen.

Hønsene sidder på deres pinde, men jeg er nervøs for de grantræer der står bagved hønsehusene. Jeg håber ikke de vælter! Presseningen er fløjet af hestenes hø, men det er for mørkt til at tjekke yderligere. Hestene går på folden, og ser ud til at tage det roligt. Kattene har været inde i 24 timer nu, og er simpelthen så rastløse og urolige, men de må vente med at komme ud til stormen stilner af.

Nu må vinden godt lægge sig! *k for jer alle sammen derude, jeg håber alt er vel.

Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

• Bruger
« Svar #35 Dato: 27 November , 2011, 21:48 »
Vinden er løjet en lille smule af hos mig så vi fik endelig tømt bilen. Listede forsigtigt ind i haven for at kigge til hønsehus, drivhus og flagstang og efter alt at dømme er det kun flagstangen som "mangler" i haven. Den er flækket lodret op fra bunden af, næsten 2 meter og har lige så pænt lagt sig hen over hæk, hegn og folden.
Mand og 3 børn

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #36 Dato: 27 November , 2011, 21:55 »
Det piber og knager også her. Men indtil videre tror jeg at jeg er undgået skader. Jeg er mest eksponeret når vinden er i syd og sydvest, men nu er den gået over i vest til nordvest. Og vel nok knapt så hidsig som lidt tidligere på aftenen.
Mvh
Erik Andersen

GKV

• Gæst
« Svar #37 Dato: 27 November , 2011, 22:27 »
Det har da godt nok været hidsigt heroppe på bakketoppen, men efter alt at dømme er alt OK og vinden er stilnet noget af.

Har lidt lig i rygsækken fra dengang der var storm/orkan og det meste af jylland blev lagt ned, da skrællede vores staldtag af som var det en kæmpedåseåbner der havde været på spil.Voldsom oplevelse.

VH Gunni.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #38 Dato: 27 November , 2011, 22:53 »
Tak. Den husker jeg også.

3 december 1999.

Jeg kom hjem kort før kl 20 og alt blafrede og styrtede ned.

Jeg tror jeg var i en tilstand af chok i ca 2 dage derefter. Det er ihvertfald sådan mine nærmeste pårørende beskriver min tilstand.

Men dette er ingenting i forhold til ovennævnte dato.
Mvh
Erik Andersen

Offline Dimsen

• Passiv bruger
« Svar #39 Dato: 28 November , 2011, 07:39 »
Opdagedesent i aftes at drivhuset var gået fra hinanden, og det er jo der mine små vagler bor-
 Nåede heldigvis at redde 2 hunner, i mørket.

Dumme storm.
Venligst Stella.

Silkehøner i blandede farver.
0.1 skæghøne.

• Bruger
« Svar #40 Dato: 28 November , 2011, 08:24 »
Åhhnej, små stakler /d
Mand og 3 børn

• Bruger
« Svar #41 Dato: 28 November , 2011, 08:54 »
Pyha, har været en tur i haven og rundt om huset og der ser ikke ud til at være sket nogen skader andet end flagstangen som blev træt og lagde sig ned......nåh mon ikke jeg finder en ny flagstang på et tidspunkt ::) Men hold da op hvor har vi været heldige.
Alle dyr har det godt og hønsehuset holdt til sin første storm, det samme har drivhuset, ingen smadrede ruder eller noget. En enkelt vandbeholder til campingvognen havde godt nok taget en flyvetur ud på folden men det er også det hele.
Mand og 3 børn

Offline farm-svendsen

• Passiv bruger
« Svar #42 Dato: 28 November , 2011, 09:12 »
jeg gik en tur i haven da solen stod op og et øv syn.... hønsene er okay og glade for at komme ud igen :-)

børnenes legehus/tog er ødelagt...  /d :-[ og har flyttet sig 1 meter..der mangler bræddere og den er slået skæv..taget rykket i stykker og den er ikke noget værd mere og den er ikke særlig gammel :-(

mit drivhus mangler rigtig meget glas som ligger og flyder opper i køkkenhaven :-( men den står der indnu :-)

min nye hængesofa var bundet fast men er desværre også gået i stykket :-(

så det ender med at jeg skal have fat i forsikringen... håber så inderligt de dækker børnenes flotte legehus/tog da jeg ikke bare lige kan få råd til et nyt til dem :-(
0,3 blandings høns
0,4 wyandotter gul/sortrandet
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

• Bruger
« Svar #43 Dato: 28 November , 2011, 09:14 »
Tag billeder af det hele til forsikringen og ryd op, for jeg tror de har rigeligt at se til lige nu. Jeg venter med at ringe til dem til i morgen.
Mand og 3 børn

karina dj

• Gæst
« Svar #44 Dato: 28 November , 2011, 09:31 »
Her er der osse småting der er væltet omkuld, skrukhuse og den slags. Jeg er glad for jeg lukkede hestene på stald igår eftermiddags, for her til morgen var vores store robåd fløjet en tur ind på folden og tog hegnet med på turen  /d