Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: storm d. 27 november  (Læst 4356 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline farm-svendsen

• Passiv bruger
storm d. 27 november
« Dato: 27 November , 2011, 12:31 »
nu bor jeg jo i nordjylland 7700 thisted meget tæt på hanstholm...og nøj det blæser helt vild....

jeg har været ude og rydde op rundt omkring på børnenes legesager og min skaldespand var på flugtforsøg...mine store krukker var væltet og vores juletræ er blæst omkuld...så nu bliver det hele sat i stalden til stormen er overe i morgen.... jeg går ud og lukker alle høns ind her ved 15-16 tiden og forsegler hønsehuset....

hvordan ser det ud der hvor i bor?
0,3 blandings høns
0,4 wyandotter gul/sortrandet
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
Sv: storm d. 27 november
« Svar #1 Dato: 27 November , 2011, 12:33 »
Det blæser også godt på Lolland. Vi droppede at hejse Dannebrog foran hallen p.g.a. blæsten og skiltet om viser at der er fjerkræsudstilling i hallen er heller ikke flyttet udenfor, men er opstillet indenfor i gangen.
Bliver en "spændende" køretur hjem til Holbæk i aften /d
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 27 November , 2011, 12:34 »
Det blæser sådan OK her på Midtsjælland, og lidt smådryp.
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #3 Dato: 27 November , 2011, 12:36 »
vi har kun frisk vind her i midt/vestjylland.  men det skulle jo oss køre udenom os

Offline G. Lausen

• Passiv bruger
  • Grafitti :)
« Svar #4 Dato: 27 November , 2011, 12:50 »
her ved Kongeåen blæser det!! og langt mere end jeg synes om, så hønsene må blive i hønsegården og -hus, nix udgang er da helt bange for at jeg kommer til at hente dem på Fyn eller Sprogø, hvis de fik udgangstilladelse...

GIDS IKK' DE' VEJR'!!!  >:( /d
venlig hilsen
Grethe

1,0 Australtorp Kong Hans :-), 1,0 Araucana Grafitti :-D , 0,5 austalorps, 0,5 gul columbia sussex, 0,4 hvid-sort columbia sussex, 0,1 maran, 0,1 maranbland,, 0,2 grünleger, 0,9 araucana
1,0 mand (der ikke har pip)
1,0 Labrador (Labbe)
1,0 Foxterrier (Bølle)

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #5 Dato: 27 November , 2011, 12:53 »
Ved ikke lige hvad vindstyrken er her på midtfyn, men det rusker godt nok en del i det gamle bindingsværk. Er SÅ glad for at jeg har tag på hele huset i år! Er sikker på at hvis der var pressenninger på stråtaget som sidste år, så var de fløjet til Sjælland. :D
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #6 Dato: 27 November , 2011, 12:53 »
Folk er lige blevet bedt om at skynde sig ud og flytte deres biler fordi der er et skilt som truer med at vælte :o :o
Kan ikke få fat i min mand så jeg kan ikke spørge hvordan gokkerne der hjemme har det i Nordvestsjælland.....må indrømme at jeg er temmelig nervøs for køreturen hjem i aften, men priser mig lykkelig for at jeg ikke har trailer med :-\

Min far på vej til Jylland. Han er spændt på at se om Broen er lukket.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

karina dj

• Gæst
« Svar #7 Dato: 27 November , 2011, 13:03 »
Her rusker det osse godt...vi skal ha' vindstød med orkanstyrke til aften  :-\

Op til 25 s/m men jeg vil tro den ligger på 15-18 stykker lige nu...

Almo

• Gæst
« Svar #8 Dato: 27 November , 2011, 13:06 »
Vi bor ca. 6 km fra Saltum Strand - her lufter det også lidt  ::) , faktisk så meget at ænderne frivilligt hellere vil være inde i skuret end ude og bade, hehe

Var også på jagt efter en enkelt spand her til morgen, ellers er alt andet surret fast og alle dyrene bag lås og slå...

Offline Elise ☺

• Passiv bruger
    • www.beli-lys.webbyen.dk
« Svar #9 Dato: 27 November , 2011, 13:20 »
Her på stevns er der også en lille brise  ;) Alle høns er blevet inde i dag sebright og serama var jeg bange for at de ville blæse væk og resten af flokken har det nok bedst inde, kun gæssene trodser blæsten og går ud og bader, har venner på besøg fra bornholm, de skulle hjem i dag men har sjovt nok lige valgt at blive en dag længere.
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand

karina dj

• Gæst
« Svar #10 Dato: 27 November , 2011, 14:52 »
Jeg skulle dælme heller ikke til Sjælland idag da... gu've om Køgefærgen overhovedet sejler, jeg tvivler! Den anden står af på 15 s/m  /d

hoejberg

• Gæst
« Svar #11 Dato: 27 November , 2011, 15:12 »
Vi bor på Mors, og blæsten går frisk. Lidt for friskt syntes jeg.
Der er blæst tagsten af kaninhuset, og der er knækket en pæl i nettet i andegården indtil videre. Et par låg til regnvandstønderne er reddet ind i sikkerhed. 

Offline morildvej320

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 27 November , 2011, 15:22 »
her i morild er der og en frisk brise, hønsene ja de vil slet ikke ud i den blæst, men hvem kan fortænke dem i det, jeg vil heller ikke ud, men må nok hellere lige gå ud og lukke for hønsene, så kan jeg også se om vores affalds-container står hvor den stod imorges :D
hilsen
michael

lykkelige ejer af
1.0 maine coon
0.1 norsk skovkat 130L saltvandsakvarium med div.levende skabninger 0.2 skånske blomstehøns og 0.4 hellevadhøns og 0.3 danske landhøns

Offline Vipse

• Passiv bruger
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
« Svar #13 Dato: 27 November , 2011, 15:23 »
Her STORMER det fuldstændig vildt  :o Jeg har været ude og redde vores postkasse og adskillige spande, legetøj, juletræ osv. Vores hestetrailer og campingvogn har rykket sig lidt, men ellers er der heldigvis ikke sket noget drastisk her....endnu  ::)
Hestene er dog allerede kommet ind i stalden da de bliver utrolig ophidsede når det stormer, mens alle høns og kalkuner insisterer hårdnakket på at være ude  ;D
3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡

Offline farm-svendsen

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 27 November , 2011, 15:27 »
her melder de at det blæder nu 32 m/s så det er lidt vildt.... naboens staktik er lige blæst omkuld :-( jeg er meget bekymret for mit elskede drivhus...men er da rigtig glad for at både manden og mine børn er hjemme så der er tændt sterinlys og dømt hygge
0,3 blandings høns
0,4 wyandotter gul/sortrandet
0,7 italiener
1,2 moskus ænder