Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Industrikyllingerne har det godt  (Læst 3840 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kristiank

• Bruger
Sv: Industrikyllingerne har det godt
« Svar #30 Dato: 22 November , 2011, 06:35 »
erik jeg tror ikk de folk har et frit valg, hvis du ser på produktionsforholdende, de viser jo chefens, nivau. og ikke alle bor jo i lande hvor man bare kan gå på sjasen. hvis man lige er for stoldt over sit ego til at passe et job, de arbejdere er et produkt af den polerede verdens bagside, og de er der sikkert ikk af lyst, men nød.

der sker noget når menesker presses, og det er der sikket skrevet tykke bøger om, men det ændrer bare ingenting, når kryben er toom bides hestene, men man skal måske, ha været på livets skyggeside, for at forstå det.

det er nemt at være en helgen, og leve et godt og sobert liv , når man har råd, det rykker bare ikk i det store verdensbillede, hvad 5 mill tossede danskere render og bilder sig selv ind.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #31 Dato: 22 November , 2011, 07:41 »
Ja forholdende er ikke for gode, chefen er garanteret et røvhul, lønnen er dårlig og  hønsene er bare åndssvage produkter, som er skyld i hele elendigheden.
Og det eneste sjov er at mishandle dem. tjaa....giver måske god mening. ??? eller ik.

Jeg HÅBER IKKE at disse arbejdere har koner og børn.

Men jeg er også bare en tosset forkælet dansker. Og JA vi har det godt i lille Danmark. Og selvom vi har det godt i Danmark, så trives dyre, børne og hustru mishandling sørme også her.
« Senest Redigeret: 22 November , 2011, 07:51 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #32 Dato: 22 November , 2011, 07:55 »
Men hov vi er da lidt over 5,5 mill. "danskere". Så der er lidt over 0,5 mill. som trods alt ikke er tossede.  ;D ;)
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #33 Dato: 22 November , 2011, 08:03 »
verden er jo forskellig, kender en der kører for daka, og der er desvære forskel på om der kun er østeuropæiske praktikanter på stedet, de har ikk det samme forhold til dyrevelfærd og etik som vi danskere har, som han siger det er lidt klamt at rende rundt i kassen efter grise, der skulle være døde, med boltpisstolen, det er sjældent ved dem der har danske praktikanter, sørgeligt men han siger der er et mønster.

min pointe er, det nogle finder afskyeligt, trækker andre bare på skulderne af, og hvem har ret , og hvem vil være dommer over andre.

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #34 Dato: 22 November , 2011, 08:05 »
god humor lene /o og ifølge ha 99% der ikk har begået mord

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #35 Dato: 22 November , 2011, 10:30 »
når børn leger med maden, er de nussere *p
Der er da forhåbentlig forskel på mad og levende dyr, ligesom voksne burde vide bedre end børn.
I øvrigt synes jeg så ikke, det er spor sødt, når børn sidder og leger med maden.
« Senest Redigeret: 22 November , 2011, 19:10 Fra Marianne Vedel »
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Marianne (Fimpe)

• Passiv bruger
  • Hørby, 9300
« Svar #36 Dato: 22 November , 2011, 12:17 »
verden er jo forskellig, kender en der kører for daka, og der er desvære forskel på om der kun er østeuropæiske praktikanter på stedet, de har ikk det samme forhold til dyrevelfærd og etik som vi danskere har, som han siger det er lidt klamt at rende rundt i kassen efter grise, der skulle være døde, med boltpisstolen, det er sjældent ved dem der har danske praktikanter, sørgeligt men han siger der er et mønster.

min pointe er, det nogle finder afskyeligt, trækker andre bare på skulderne af, og hvem har ret , og hvem vil være dommer over andre.

Kristian : Hvis du har kendskab til en chauffør ved DAKA som oplever at han skal afhente døde grise der stadig lever skal du bare vide at i begge har anmeldepligt, direkte til politiet. Jeg synes du bør tage din viden meget alvorlig !
Røde dv. silker
Perlegrå dv. silker
Sort dv. silker
Gul dv. silker
Stor lys sussex
Boergeder, KID TIL SALG
Schæferhund
Handymand og 2 dejlige drenge
Formand i
www.silkehoenseklubben.dk
Medlem af
www.vendsysselfjerkraeklub.dk
www.racefjerkrae.dk

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #37 Dato: 22 November , 2011, 12:37 »
bare rolig han anmelder det han skal, er jeg overbevist om, og han råder og vejleder os, hvor og hvordan man bedst afliver hvis der er problemer.

for så sjovt er det jo nok heller ikk at hoppe op i kadaverkassen og jagte smågrise, der er kommet til live efter at ha sundet sig, eller rode efter den der piver, tænk det er oss et arbejde, i dagens  danmark, det er bla. nyfødte grise som dem fra en film her på forum, der aligevel ikk er helt døde, de samles i de grønne skraldespande du ser ved nogle gårde, og nogengange for tidligt.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #38 Dato: 22 November , 2011, 13:15 »
Ja, lige netop her ville jeg nu ikke have problemer med at gøre mit til dommer!
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #39 Dato: 22 November , 2011, 13:58 »
marianne hvorfor er din holdning, grundlag nok til at dømme andre.  ??? ???

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #40 Dato: 22 November , 2011, 14:19 »
marianne hvorfor er din holdning, grundlag nok til at dømme andre.  ??? ???

Sagde ham som har dømt næsten hele Danmarks befolkning til at være tossede længere oppe i denne tråd ;)
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

Offline Joankinu

• Passiv bruger
« Svar #41 Dato: 22 November , 2011, 14:34 »
Måske er der en mening med at vi er godt i gang med at udrydde os selv med forurening, krige, overbefolkning og lignende. Der er såmænd ingen af de andre arter, der vil savne os. Og det er trist.

Jeg må nok tilslutte mig din vurdering - med den behandling af dyrene som der vises i disse indlæg (som i øvrigt er næsten enslydende med et andet indlæg om industrihøns) ja så kan man kun håbe at vi snart (som menneskehed i det hele taget) ser vores endeligt i øjnene hurtigst muligt så dyrene kan få planeten for dem selv og gøre vores grove fejl gennem de sidste par hundrede år godt igen.

For hvem er det som har sørget for udryddelsen af indtil flere forskellige arter dyr op gennem tiderne - Mennesket /d

Og hvem er det der konstant forurener planeten - mennesket /d

Gad vide om ikke planeten var bedre tjent uden os???
mvh. Joan
opdrætter af: Gråstribede Danske Landhøns og R.I.R

ejer af 1,2 dejlige katte.

lokalklubbens hjemmeside: www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
Specialklubbens hjemmeside: www.danskelandhoens.dk

Offline Marianne (Fimpe)

• Passiv bruger
  • Hørby, 9300
« Svar #42 Dato: 22 November , 2011, 14:36 »
bare rolig han anmelder det han skal, er jeg overbevist om, og han råder og vejleder os, hvor og hvordan man bedst afliver hvis der er problemer.

for så sjovt er det jo nok heller ikk at hoppe op i kadaverkassen og jagte smågrise, der er kommet til live efter at ha sundet sig, eller rode efter den der piver, tænk det er oss et arbejde, i dagens  danmark, det er bla. nyfødte grise som dem fra en film her på forum, der aligevel ikk er helt døde, de samles i de grønne skraldespande du ser ved nogle gårde, og nogengange for tidligt.

Det hører nok med til denne udtalelse at det ikke er hverdag. Det lyder som om at alle svineproducenter gør dette. Sådan er det bestemt ikke.

Uanset hvordan og hvorledes, der er røvhuller i alle brancher. Vi har allesammen et ansvar for at interesse os for hvad der røer sig omkring os. Vi har pligt til at reagere når noget ikke er rigtigt. Uanset om det er børn, voksne, dyr osv. der bliver ofret.

Røde dv. silker
Perlegrå dv. silker
Sort dv. silker
Gul dv. silker
Stor lys sussex
Boergeder, KID TIL SALG
Schæferhund
Handymand og 2 dejlige drenge
Formand i
www.silkehoenseklubben.dk
Medlem af
www.vendsysselfjerkraeklub.dk
www.racefjerkrae.dk

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #43 Dato: 22 November , 2011, 19:14 »
@Kristian.
Jeg fordømmer de mennesker, du beskriver, der mishandler dyrene, det var dem jeg tænkte på, når jeg skrev, at jeg ikke ville have problemer med at gøre mig til dommer.
Vi har valgt at have dyrene, de har ikke valgt at bo hos os, derfor skal vi behandle dem anstændigt, uanset om vi kommer fra Vest- eller Østeuropa.
Det er ikke min mening at træde nogen over tæerne, men jeg kan bare ikke acceptere en så forrået behandling af dyr. Noget helt andet er, at loven i Danmark faktisk forlanger, at når dyr aflives skal det gøre så dyret ikke lider under aflivningen.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #44 Dato: 22 November , 2011, 19:19 »
@marianne :)

og du bestemmer hvad der er anstendigt, er det fair /d