Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Industrikyllingerne har det godt  (Læst 3849 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
Sv: Industrikyllingerne har det godt
« Svar #15 Dato: 21 November , 2011, 18:56 »
Det kan være at man skal komme uanmeldt i stedet for et officielt besøg hvor de har haft tid til at rydde op.
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1661646.ece
ADVARSEL: IKKE egnet til sarte hønsemødre og fædre ;)

Hold da kæft..
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #16 Dato: 21 November , 2011, 19:57 »
Og det ved sådan noget at jeg skammer mig over at tilhøre den menneskelig race.

Fy føj tænk at behandle sine medskabninger sådan. *s /3

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 21 November , 2011, 20:34 »
Puha..jeg er ikke sart, men at læse de beskrivelser af de forskellige tilfælde...føj, siger jeg bare !!!
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Marianne (Fimpe)

• Passiv bruger
  • Hørby, 9300
« Svar #18 Dato: 21 November , 2011, 20:54 »
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10031805

Absolut ikke egnet for sarte sjæle / mennesker med hjerte...
Røde dv. silker
Perlegrå dv. silker
Sort dv. silker
Gul dv. silker
Stor lys sussex
Boergeder, KID TIL SALG
Schæferhund
Handymand og 2 dejlige drenge
Formand i
www.silkehoenseklubben.dk
Medlem af
www.vendsysselfjerkraeklub.dk
www.racefjerkrae.dk

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #19 Dato: 21 November , 2011, 21:01 »
Hvis man tror på at at blive genfødt, så kunne man fromt ønske at disse mennesker som mishandler disse høns, bliver genfødt som burhøns. <B

Jeg ved virkelig ikke hvad der driver mennesker til at kunne mishandler dyr sådan, de må sgu have et usselt liv selv, siden det skal gå ud over dyrene.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline michael m

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 21 November , 2011, 21:05 »
Hvis man tror på at at blive genfødt, så kunne man fromt ønske at disse mennesker som mishandler disse høns, bliver genfødt som burhøns. <B

Jeg ved virkelig ikke hvad der driver mennesker til at kunne mishandler dyr sådan, de må sgu have et usselt liv selv, siden det skal gå ud over dyrene.
det er utrolig man kan få lov og gøre det mod dyrne det gør helt ondt inden i en

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #21 Dato: 21 November , 2011, 22:11 »
nu får jeg jo nok på puklen , men

<A <A

når katten leger med musen, er det en sjov leg.
når børn leger med maden, er de nussere *p
og når sikkert underbetalte(efter vores standard) arbejdere, ikk har kærlighed, til dyr, på arbejdet, så væmmes de fleste, men hvor er logikken /d

i min verden, er det mangel på respekt, for dyrene, ikk fra medarbejderene , men det griske kapatlistiske system, der jo bare på ny udstilles, af dem der mener de styrer verden

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #22 Dato: 21 November , 2011, 22:18 »
Problemet  er bare at mennesket (med sin store fine hjerne) burde vide hvad der er ret og vrang og at dyrene 100 % er i menneskets vold og varetægt.

Jeg tjener heller ikke en formue, men jeg lader det ikke gå ud over hverken børn eller dyr. Og når jeg har en off dag så går det stadig ikke ud over dyrene.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 21 November , 2011, 22:19 »
katten der leger med musen er vel nok, også lidt mere naturligt end de der høns i de film....
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #24 Dato: 21 November , 2011, 22:31 »
ja jeg ser ikk de store forskelle, om katten leger eller det er wall street der styrer, men sådan går det når, magt ikk kan administreres fornuftig, og misbruges, således  er vi alle bare brikker i et stort spil, og kloge menesker har fundet på ord som bæredygtighed, for at ha noget at regne på, for så derefter at kunne dokumentere, om de er gode eller onde, det samme med dyrevelfærd, noget vi har opfundet i den vestlige verden fordi vi igennem længere tid har haft overskud til det, og det ikk har været en kamp at få brød på bordet, men vi kan hygge os med hanekamme, sadelfjer og løbsfarver, der jo alle er lidt overflødige når dyret er i gryden.

og ta ikk fejl vi overlevede indianerene, der jo uden at vide det levede i harmoni med naturen, inden vi ødelagde det for dem. så kloge er vi

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #25 Dato: 21 November , 2011, 22:43 »
Måske er der en mening med at vi er godt i gang med at udrydde os selv med forurening, krige, overbefolkning og lignende. Der er såmænd ingen af de andre arter, der vil savne os. Og det er trist.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #26 Dato: 21 November , 2011, 22:47 »
Jeg tror nu nok at indianere og andre naturfolk godt ved at de skal have respekt og leve i harmoni med naturen og ikke tage mere end de skal bruge og så bruge alt hvad de tager.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #27 Dato: 21 November , 2011, 22:50 »
og når sikkert underbetalte(efter vores standard) arbejdere, ikk har kærlighed, til dyr, på arbejdet, så væmmes de fleste, men hvor er logikken /d

Om de ansatte er underbetalte skal jeg ikke kunne udtale mig om, da det ikke fremkommer af indslaget. Men de har næppe samme løn som en tilsvarende dansk medarbejder, da priser, skatter og heraf også lønninger i mange tilfælde er noget lavere end i DK. Men uanset om de har en ordentlig løn eller ikke, berettiger det ikke de ansatte til at behandle dyr som det fremgår af indslaget.

Er de utilfredse med deres arbejsdforhold må de rette henvendelse til deres arbejdsgiver eller evt fagforening. Det er ikke dyrenes skyld, hvis de ansatte har dårlige ansættelsesforhold. Og kan de endeligt ikke få tilfredsstillende arbejdsforhold, er der nok ikke nogen der hindrer dem i at forlade arbejdspladsen. Men at acceptere at det skal gå ud over de dyr de er ansat til at tage vare på er for tyndt og i min verden et uacceptabelt standpunkt (Så ja kristiank - en på puklen for det standpunkt).

i min verden, er det mangel på respekt, for dyrene, ikk fra medarbejderene , men det griske kapatlistiske system, der jo bare på ny udstilles, af dem der mener de styrer verden

Det er så en helt anden snak. Det er et spørgsmål om politik og lovgivning omkring dyrehold/opdræt og velfærd. Og selvom vi i DK måske har taget flere skridt i den rigtige retning, end mange andre lande, så har vi også stadig lang vej at gå før forholdene er tålelige for en hel del produktionsdyr.
« Senest Redigeret: 21 November , 2011, 22:53 Fra pilegaarden »
Mvh
Erik Andersen

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #28 Dato: 21 November , 2011, 22:59 »
ja jeg ser ikk de store forskelle, om katten leger eller det er wall street der styrer, men sådan går det når, magt ikk kan administreres fornuftig, og misbruges, således  er vi alle bare brikker i et stort spil, og kloge menesker har fundet på ord som bæredygtighed, for at ha noget at regne på, for så derefter at kunne dokumentere, om de er gode eller onde, det samme med dyrevelfærd, noget vi har opfundet i den vestlige verden fordi vi igennem længere tid har haft overskud til det, og det ikk har været en kamp at få brød på bordet, men vi kan hygge os med hanekamme, sadelfjer og løbsfarver, der jo alle er lidt overflødige når dyret er i gryden.

og ta ikk fejl vi overlevede indianerene, der jo uden at vide det levede i harmoni med naturen, inden vi ødelagde det for dem. så kloge er vi

Jeg behøver personligt ikke at have emner som Wall Street, magtmisbrug, bæredygtighed eller urfolks forhold til naturen blandet ind over for at kunne vurdere at de handlinger der vises i filmklippet ikke hører hjemme i en civiliseret verden. Men måske er jeg for 'simpelt' indrettet.
Mvh
Erik Andersen

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #29 Dato: 21 November , 2011, 23:12 »
Jeg mener nu heller ikke at dyremishandling på nogen måder kan retfærdiggøres.... en ting er at dyret havner i gryden (på trods af kamme, sadelfjer og løbsfarver) men det skal dæleme behandles ordentligt inden da og ikke mindst slagtes hurtigt og humant.

For det har vi som mennesker magt til at gøre.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af: