Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Nye Kyllinger  (Læst 2418 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Nye Kyllinger
« Svar #15 Dato: 13 ſeptember , 2008, 22:48 »
Det ska' du da, Liski, altså have kyllinger  :D
Mine er nået til det "mølædte" stadium nu, altså det jeg mener er, at en kylling med både dun og fjer, kan se lidt mølædt ud. Jeg synes stadig, de er aldeles bedårende, og som "mor" er det jo en fryd at se dem vokse og udvikle sig hver dag.
Vanedannende, absolut ja,
Også tak til dig Kate for dine pæne ord om mine fine små.
Nu vil jeg også i seng, jeg skal jo op med hønsene  <H
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #16 Dato: 14 ſeptember , 2008, 00:18 »
Rigtig gode billeder, Marianne.
Dejligt at "se" lille blå. Hvor er der nole fine høns og gode omgivelser du har.

Jeg kan også kun lovprise oplevelsen ved at have kyllinger...Prøv det prøv det.

MVH. Lene, Rungsted. Der idag har været en skøøøn tur i dyrehaven til hest, vel at mærke. Sikken et vejr !

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #17 Dato: 14 ſeptember , 2008, 08:27 »
 :D Når vi når til foråret, ja så bliver alle herinde skruk  <H
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #18 Dato: 15 ſeptember , 2008, 15:23 »
Igennem den sidste uges tid har mine skrukker forsøgt at overtale kyllingerne til at komme op og sove på pind, men det går jo ikke endnu. Lille blå har sovet på pind sammen med de andre høns den sidste uges tid, og overladet natteroderiet til de andre to skrukker, selvom hun stadig er en god mor i dagtimerne.
I går aftes, da jeg skulle putte mine høns, lød der høj pippen da jeg nærmede mig hønsehuset, helt tydeligt mindst en kylling i "nød". <S <S
Da jeg lukkede hønsehuset op fandt jeg to skrukker mast sammen i én redekasse sammen med 5 af de 7 kyllinger, og jeg mener virkelig mast. De to sidste stod nedenfor og hylede op, for de ville jo også være med, men der var slet ikke plads til, at de kunne flyve op. Jeg forsøgte at hjælpe dem om, men kunne godt se, at pladsen var al for trang, så jeg tog tre kyllinger og lagde ind i nabo-reden, og så løftede jeg den ene skruk ind til dem. Hun lagde sig fint til rette.
Da jeg kikkede til dem ca. ½ time senere var der stadig ro, og to redekasser i brug med hver sin skruk.
I morges lå de også lige så fint - nu bliver det spændende at se om de selv kan klare sagerne i aften, eller om de lige skal have lidt hjælp igen.

Kyllingerne flyver faktisk ret godt nu, egentlig kan man sige de flyver bedre end de voksne.

Jeg skal nok lige få taget et par billeder i dag, for de har ændret sig så meget siden de sidste billeder  :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk