Kate, det går bare helt fantastisk. De vokser så man næsten kan stå og se det. Jeg har stadig syv til trods for at de er fritgående sammen med de andre og jeg har altså også har to katte + der er diverse andre farer i den store vide verden. Mødregruppen er begyndt at gå sammen med de andre tre høner og hanen, dvs. hanen har hele tiden gået sammen med de to grupper sådan lidt på skift.
Jeg har sågar set ham varme en kylling under sig, ved ikke om det er normalt.
Jeg kan ærgre mig lidt over at jeg ikke har vejet kyllingerne løbende, men på den anden side vokser de så tydeligt.
Alle tre mødre er stadig gode og omsorgsfulde, altså lige bortset fra klodsede uheld som at komme til at træde på en kylling, eller sparke den bagud, når der skrabes. Men lille blå har sovet på pind sammen med de andre høns de sidste to nætter, så der "kun" er to mødre til at varme de små på gulvet. Mødrene har også forsøgt at lokke kyllingerne til at flyve op på siddepindene, men de er nok noget optimistiske hvad det angår; jeg tror nu heller ikke at kyllingerne ville kunne holde sig varme der.
På trods af det ikke særlig venlige vejr vi har haft på det seneste er kyllingerne ude stort set hele dagen; og de er så sjove at iagttage, de gør stort set det samme som de voksne, skraber, netter sig, pikker i jorden, og støvbader! Når der er lidt sol, er det bare så sjovt at se dem ligge der og sparke med benene akkurat lige som de voksne, for at få mest mulig jord/sand ind alle mulige steder.
At få love at opleve at have kyllinger, er nok en af de største oplevelser man kan få - sikke et mirakel. Jeg er så stolt af mine fine små høns, der er kun ca. 8 måneder, og deres mor var en rugemaskine kombineret med en rød lampe, og så er de alligevel sådan nogle fantastiske mødre.
Jeg tror faktisk stadig hanen deler cigarer ud til dem der gider have en

Det blev vist en lidt rodet beretning om livet i hønsegården set fra sidelinien. Tak fordi du spurgte Kate