Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Smagen af æg...  (Læst 1481 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lone Knap

• Bruger
Sv: Smagen af æg...
« Svar #15 Dato: 12 November , 2011, 20:09 »
Når mine høns ikke lægger æg...får vi ikke æg her i huset!!!! Sådan er det bare, og man KAN faktisk godt undværre æg 1½ mdr. Men når det første så kommer blir der totalt smovset. Jeg har det på samme måde med gøntsager. Ingen agurker om vinteren og sårn..  8)

Offline Louise S.

• Passiv bruger
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
« Svar #16 Dato: 12 November , 2011, 20:20 »
Øko-æg har blegere blommer fordi økologerne ikke må tilsætte farve til hønsenes foder - så enkelt er det....
De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #17 Dato: 12 November , 2011, 20:22 »
Øko-æg har blegere blommer fordi økologerne ikke må tilsætte farve til hønsenes foder - så enkelt er det....
Jeg synes øko-æg og bur-æg har nogenlunde samme blegfesne farve.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #18 Dato: 12 November , 2011, 21:03 »
Vi har det lige som du, Lone, vi klarer os med de æg, vores høns lægger, er der få/ingen må vi bare undvære.
Blindtests her i huset har også vist at maranæg er de mest velsmagende.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 12 November , 2011, 21:56 »
Jeg har kun to gamle damer, som pt holder ægge-pause, indtil det bliver lyst og lunt igen (går jeg ud fra-minus lys i huset!), så jeg er én af dem, der desværre må købe æg pt. Jeg køber udelukkende øko æg, selvom jeg er ganske enig i, at blommen er bleg, men smagen synes jeg er ganske fin, ingen klager dér... Nu skal vi jo også passe på ikke at sammenligne på forkert måde.. Klart at have æg, hvor de har gået frit på 1000 m2 og æder alt det grønne de vil plus kun får det bedste at spise, smager usammenligneligt godt og kan faktisk slet ikke sammenlignes med industri æg, økologiske eller ikke økologiske... Alt hvad der er mest naturligt, smager jo også af mest (efter min mening!)  ;)

Ps. Har lige fået egen hjemmedyrket and (dansk landand). Absolut fantastisk og kan slet ikke sammenlignes med noget som helst, der kan købes i et supermarked.. I øvrigt alle hullerne i græsplænen værd  /o
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

karina dj

• Gæst
« Svar #20 Dato: 13 November , 2011, 12:29 »
Jeg tror osse man skal huske på at den fesne farve i økoæg naturligvis kommer af de ikke går på store grønne marker som vores egne gør, eller som vores fantasi fortæller os de gør  ;)

Havde jeg ikke æg ville jeg nu ikke tvivle, uanset farve eller ej. Der er strenge regler for hvad man må komme i økohønsenes mad, og det værdsætter jeg fremfor farvestoffer mm.

Iøvrigt har jeg stor glæde af de æg jeg fryser ned, dem bager jeg af...således at de få æg der kommer gennem vinteren kan ende på rugbrødsmadderne  /o