Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Altædende unghane!  (Læst 961 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hanne Lottrup

• Passiv bruger
Altædende unghane!
« Dato: 10 ſeptember , 2008, 15:58 »
Da jeg stod op kl 7 i morges hørte jeg lyden der med et sagde mig at i dag skulle være slagtedag - hanegal!

Mine 4,5 mdrs orper er startet. Deres småkampe er taget til på det sidste, så for ikke at risikere en massakre i hønsegården, blev de to største udvalgt til blokken.

Gud hvor jeg hader det...... :'(

Da jeg var færdig med den første tænkte jeg, at det kunne være en god ide at tage et foto af en åben kråse til artiklen om fordøjelsen i leksikon. Så tænkt så gjort....

Da billedet blev taget - i silende regn. Blev jeg nysgerrig efter at se hvad den indeholdt, og jeg må sige, jeg blev noget overrasket. Forbi korn, græs m.m, lå inde i midten af kråsen, nærmest et nøglebundt af stærke strænge. Jeg kendkendte dem dog hurtigt. Det er tråde fra en gammel flettet kokosmåtte, som vi har smidt ud og som lå i bålstedet....

Skøre dyr!! Hvorfor hulan skulle den dog ædes. Efterfølgende gik jeg ned og fandt selv samme rådne måtte og den var ganske rigtigt trukket ud på græsset og molestreret! :)

Hmm gad vide om han selv havde klaret den garnnøgle i kråsen eller den havde dannet en prop på et tidspunkt ;)

Her er så resultatet...

Kig godt efter så kan i faktisk se måtten  ;D ;D ;D

Offline Lene Kongstad

• Bruger
Sv: Altædende unghane!
« Svar #1 Dato: 10 ſeptember , 2008, 20:07 »
YYrrrkk...

Det ligner noget scully og mulder slås imod i x-files..

Er du sikker på at der ikke har været en ged ind over dine orper på et tidspunkt. Med tanke på dens appetit  ;D
Og velbekommen for øvrigt..

mvh Lene

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #2 Dato: 10 ſeptember , 2008, 21:57 »
Åh ja X-Files , det var dog en dejlig serie !! Har lige købt alle sæsoner på DVD  8) ;D ;)
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Hanne Lottrup

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 11 ſeptember , 2008, 19:40 »
 ;D ;D ;D ;D