Da jeg stod op kl 7 i morges hørte jeg lyden der med et sagde mig at i dag skulle være slagtedag - hanegal!
Mine 4,5 mdrs orper er startet. Deres småkampe er taget til på det sidste, så for ikke at risikere en massakre i hønsegården, blev de to største udvalgt til blokken.
Gud hvor jeg hader det......

Da jeg var færdig med den første tænkte jeg, at det kunne være en god ide at tage et foto af en åben kråse til artiklen om fordøjelsen i leksikon. Så tænkt så gjort....
Da billedet blev taget - i silende regn. Blev jeg nysgerrig efter at se hvad den indeholdt, og jeg må sige, jeg blev noget overrasket. Forbi korn, græs m.m, lå inde i midten af kråsen, nærmest et nøglebundt af stærke strænge. Jeg kendkendte dem dog hurtigt. Det er tråde fra en gammel flettet kokosmåtte, som vi har smidt ud og som lå i bålstedet....
Skøre dyr!! Hvorfor hulan skulle den dog ædes. Efterfølgende gik jeg ned og fandt selv samme rådne måtte og den var ganske rigtigt trukket ud på græsset og molestreret!

Hmm gad vide om han selv havde klaret den garnnøgle i kråsen eller den havde dannet en prop på et tidspunkt

Her er så resultatet...
Kig godt efter så kan i faktisk se måtten