Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Dyrlæge.  (Læst 1624 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: Dyrlæge.
« Svar #15 Dato: 09 November , 2011, 22:11 »
Ja, jeg har jo heldigvis Bjarne Rasmussen, Hårlev, KUN 45 min væk....For den dyrlæge jeg bruger til hunden, ved ikke ret meget om høns, for ikke at sige slet ikke...
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #16 Dato: 09 November , 2011, 22:22 »
Det er vel for pokker lige meget om høns er et konsum dyr eller ej.  Det er heste, kvæg, svin, får og geder også og dem tilser dyrlægen da gerne...
Og dem (især de klovbærende) er der lige så mange regler og anmelde pligtige sygdomme hos.

Måske lige med undtagelse af får og geder, der er det lidt ligesom med hønsene, kun få dyrlæger som "gider".

Men der ikke de store penge i hobby hønsehold. Og det kan f.eks ses på størrelsen af medicin og vaccination prtioner, som oftest findes i meget store doser.

Jeg har også en dyrlæge til gederne, en dyrlæge til hønsene og da jeg havde hest endvidere en dyrlæge til dem. Og klubben har endvidere også en dyrlæge til at vaccinere.

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Tina Holmberg

• Bruger
« Svar #17 Dato: 10 November , 2011, 04:26 »
Nu er det jo med dyrlæger, som med menneske læger, de har alle deres specialer. Nogen flere end andre.
Hvis i søger en dyrlæge i jeres område, så prøv denne side
https://www.ddd.dk/omddd/finddyrlaege/Sider/default.aspx

Hvis det fx. er til høns, sættes den på søger dyrlæge produktionsdyr.
Hjemmesiden viser alle godkendte dyrlæger og -hospitaler
1,2 kobberfarvet maran
0,3 birchen maran
1,2 araucana, rumpless
1,1 lys sussex & 0,3 gul sussex
1,1 alaskan malamute - den største & stærkeste af slædehundene

Offline Klausen

• Bruger
« Svar #18 Dato: 10 November , 2011, 18:26 »
Ja, dyrlæger gider ikke små hobbydyr, kun hunde og katte for det er der de fleste tjener de store penge, for de ved godt hvad de vil ha' for det.

Men er det her de er syge hønsene så skal det være en race som der ikke er mange af før jeg vil bruge penge på det ellers kommer øksen frem.
Selv om jeg har en dyrlæge der ser på alle vores dyr, hvis der bliver ringet til ham.

Offline Bolding

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 11 November , 2011, 22:52 »
Jeg bruger pt 3 forskellige dyrlæger alt efter hvilke dyr der skal kigges på og ikke mindst, alt efter hvad der skal laves.
Det passer mig rigtig fint at have nogen som supplerer hinandens specialer. For mig er en dyrlæge der erkender ikke at vide og kunne det hele, langt mere værd og meget klogere end dyrlægen der mener han/hun kan og ved det hele......for det er kun et spørgsmål om tid før de manglende evner alligevel viser sig i praksis og det er så med risiko for både sørgelige og dyre konsekvenser

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #20 Dato: 11 November , 2011, 22:56 »
@Bolding

Kan kun tilslutte mig hvad du skriver.  /o
Mvh
Erik Andersen

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #21 Dato: 12 November , 2011, 06:13 »
for det er kun et spørgsmål om tid før de manglende evner alligevel viser sig i praksis og det er så med risiko for både sørgelige og dyre konsekvenser
Det kan man desværre også opleve med en dyrlæge, der har speciale i netop det dyr, der behandles.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Klausen

• Bruger
« Svar #22 Dato: 12 November , 2011, 08:24 »
Citér
for det er kun et spørgsmål om tid før de manglende evner alligevel viser sig i praksis og det er så med risiko for både sørgelige og dyre konsekvenser
Det kan man desværre også opleve med en dyrlæge, der har speciale i netop det dyr, der behandles.

Der ramt du lsømmet på hovedet Marianne, vil hellere ha' en dyrlæge der brænder for sagen og gerne vil prøve at sætte sig ind i noget som vedkommende ikke ved det store om, men gerne vil høre om andre af sine kollegaer har de vise sten, for man kan ikke vide det hele.

Har selv haft en ung dyrlæge ude som lage en bandage på en hov med en byld. selv om jeg sagde at det havde jeg aldrig set nogle dyrlæger gøre, men fik det svar at det lærte de nu på landbohøjskolen, et par dage efter fik han læst og påtalt af en af de andre dyrlæger der lige vendte ind for at kontrollere hoven, men der havde hoven taget skade.