Transport kasse til udstilling (især LU) skal være af en ordentlig kvalitet, og hvor hver enkelt dyr sidder i hvert sit rum.
Til lokale udstillinger hvor man selv sætter sine dyr ind, kan man bedre komme med papkasse med evt. osse flere dyr i.
En trækasse er helt klart bedst, se evt. målene på America´s hjemmeside, men køb endelig ikke deres kasser, for de er noget l... ihvertfald dem til store høns.
Og så kommer det svære, kassen skal være holdbar nok, men uden at være for tung. For der er vægt på når der kommer store høns i.
Jeg har nogle kasser med 4 rum til store dyr, fra dengang America solgte solide kasser, de er dog noget tunge og jeg kan ikke bære dem selv med dyr i.
Så 2 eller 3 rum er bedre.
Endvidere skal kassen også kunne stables UDEN at bryde sammen, jeg har hørt mange skræk historier fra indsætterne på LU om hvilke dårlige kasser dyrene ankom i.
F.eks om engang hvor nogle Orpington var proppet i papkasser, som var blevet stablet med det resultat at hønsene var maste og døde.

Angående det at skrive 0,0,0 så har jeg ALDRIG "hørt" om det før jeg kom på Forum. Så jeg ved ikke hvem der har fundet på det ??