Da jeg flyttede på landet med mine 5 siameserkatte, fik jeg bygget en overdækket løbegård på 50 m2 så de ikke blev kørt over på vejen eller kom i en landbrugsmaskine. Kattene, der jo havde været indendørskatte i adskillige generationer, har aldrig været specielt begejstrede for udendørslivet og foretrækker at gå på jagt på lofter og i udhuse som de kan komme til gennem bryggerset. ALLIGEVEL fik jeg flere henvendelser vedr. at mine katte sk.. i landsbyens køkkenhaver

. Der var og er adskillige andre løsgående katte i byen, ca. 25 vil jeg tro. Men det var altså "tilflytterens" katte, der sk..!
Nå, de utilfredse blev inviteret indenfor til kaffe i den overdækkede løbegård, der også fungerede som terrasse. Når man sad der, kom landsbyens katte forbi og kiggede ind - ofte også klagerens missekat

.
Vi har stadig landsbyens katte, der "hænger ud" hos os, der bor ud mod de åbne marker og levende hegn. Det er så OK. Alligevel kommer der tit spørgsmål vedr. at VORES katte har lagt killinger forskellige steder. Umuligt, da de er neutraliseret og altså heller ikke kommer ud.
For tiden har vi en halvlanghåret hankat rendende. Han strinter op ad terrassedøre, tæsker de andre katte og er i det hele taget en bisse. Ingen vil kendes ved ham. Han ville have rigtigt godt af en kastration!
Så jeg kan godt forstå at man kan være træt af at have andres katte løbende rundt i køkkenhaven og strinte på blomsterkrukker og op ad vinduer og døre - og er glad for at jeg ofrede et stort "bur" til mine egne. Så har jeg da god samvittighed

.