Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: black chicken soup  (Læst 1514 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
black chicken soup
« Dato: 04 November , 2011, 02:16 »
Her i Kina har jeg fået serveret -for mig- mange mærkelige ting. Men en af de knap så mærkelige var svampesuppe med black chicken. Det var såmænd silkehøns.... Det bliver brugt som særligt nærende til små børn og gamle (nej ikke derfor jeg fik det). Silkehøns har ifølge kineserne en helt speciel næringsværdi. Mine værter var noget overrasket over at jeg kendte til silkehøns.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Kate

• Passiv bruger
Sv: black chicken soup
« Svar #1 Dato: 04 November , 2011, 05:43 »
 /o

Sjovt !
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 04 November , 2011, 07:20 »
Det er da godt nyt til alle "smølfe-ejere" ;D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #3 Dato: 04 November , 2011, 09:00 »
Gad vide om "smølfe-suppe" bliver et hit herhjemme. Den fulde opskrift ville være interessant, Finn. Ikke at jeg har smølfer her. Er lidt bange for dem - ligesom nisser :o.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

thorleif

• Gæst
« Svar #4 Dato: 04 November , 2011, 10:07 »
Her i Kina har jeg fået serveret -for mig- mange mærkelige ting. Men en af de knap så mærkelige var svampesuppe med black chicken. Det var såmænd silkehøns.... Det bliver brugt som særligt nærende til små børn og gamle (nej ikke derfor jeg fik det). Silkehøns har ifølge kineserne en helt speciel næringsværdi. Mine værter var noget overrasket over at jeg kendte til silkehøns.
Er du langt ifra Shanghai?

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #5 Dato: 04 November , 2011, 10:33 »
Finn er på vej hjem nu *y
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #6 Dato: 04 November , 2011, 11:00 »
Gad vide om "smølfe-suppe" bliver et hit herhjemme. Den fulde opskrift ville være interessant, Finn. Ikke at jeg har smølfer her. Er lidt bange for dem - ligesom nisser :o.

Du er for sjov, Kirsten <H <H <H
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #7 Dato: 06 November , 2011, 15:56 »
Den fulde opskrift ville være interessant, Finn.

hmm, så skal du ud i bjergene 1½ times kørsel syd for Hangzhou og plukke svampe.. Det var nemlig lokale svampe der var i suppen. Og når du er der, kan du så ikke lige få opskriften på det her også.

Det var noget med et lårben fra en ko, kogt i noget chilli-halløj og så skal man suge marven ud (med chilli-smag) ved hjælp af et sugerør. Det var også en lokal opskrift.
Det er godtnok godt at deres øl IKKE er stærkt..
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

karina dj

• Gæst
« Svar #8 Dato: 06 November , 2011, 16:51 »
Uuuhh...så er det jeg bli'r enooormt glad for frikadeller, grønlangkål, stuvet ditten og datten hvis jeg pludselig skulle bytte det ud med et sugerør og marvben  <R

Men det der med at blå kyllinger skulle være godt for dit og dat...hmm... er det ikke osse i Kina man spiser diverse horn fra dyr som skal kurere dem mod det ene og det andet. Egentlig meget uforståeligt når man ved hvor dygtige de ellers er til naturens medicin  ;)

Det er vel nok dejligt og heldigt Finn, at du har haft en tur hvor du har haft mulighed for at mænge dig med de lokale  /o

Offline Ege

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 06 November , 2011, 19:08 »
google på black chicken soup kommer der mange links og Billede googler man .............kommer noget som jeg IKKE ville sætte tænder i  :o ;D
dværg Orpington.   div farver,  Mookee duer, Hvide koikarper, 1 Dværg Scnauzher   og 1.0 ægtefælle 0.0 børn