Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Æg på hønsehuset og ikke i redekassen  (Læst 2275 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Linekhansen

• Passiv bruger
Æg på hønsehuset og ikke i redekassen
« Dato: 02 November , 2011, 21:36 »
Nogle som ved hvorfor de lægger æggene på gulvet istedet for redekassen. De er lige omkring 4-6 måneder.

Offline Enevoldsen

• Passiv bruger
  • Op og ned er lige langt, men ikke lige hurtigt!
Sv: Æg på hønsehuset og ikke i redekassen
« Svar #1 Dato: 03 November , 2011, 09:53 »
Der er sikkert ikke andre grunde end at de foretrækker det sted.
Mine startede meget flot med at lægge æg i rederne - nogen gange op til 3 høns på én gang i 1 rede - men nu er der kun et par stk. der gider det - de andre har også pludselig fundet på at lægge sig i det ene hjørne i hønsehuset og lægger æggene der. Så nu må jeg ned på alle 4 og samle æg.   *r
Har prøvet at snakke med dem, men de er åbenbart ligeglade.  :D

Andre har før foreslået snydeæg i rederne for at vise dem at det er der det foregår, men jeg ved ikke om det virker. Jeg har aldrig prøvet det - jeg tager æggene der hvor de nu engang blir lagt.
❤  Marianne  ❤

En blandet landhandel af høns og haner.
3,1 katte
2,2 hunde + evt. plejehund
1,1 børn
1,2 børnebørn  og (0,1 † mistet d.4. nov. 2011 uge 30. Mormor til en engel.) 
1,0 mand

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: Æg på hønsehuset og ikke i redekassen
« Svar #2 Dato: 03 November , 2011, 10:26 »
Tja..lidt sjov skal hønsene også have lov til at lave med os ;) ;). Mine lagde også meget fint æg i deres redekasser i næsten et år..så blev det for kedeligt, og de flyttede æglægningen ind i et redskabskur ved siden af hønsegården. Der ligger de og råhygger i hallmballerne og leverer æggene samtidig. I sommer syntes de åbenbart at udelivet var så fedt, at æggene skulle lægges i et solfyldt tobatbed ved husets sydside...sådan er der så meget. Jeg har heller aldrig prøvet snydæg...jeg siger bare tak for æg til hønsepigerne, hvor de end ligger. Selvfølgelig er det ikke smart, hvis 20 høns lægger æg 20 forskellige steder, men høns plejer at bruge nogenlunde de samme steder.

Øhhh..det skal lige tilføjes, at lige nu gider de ikke lægge æg. De vil hellere have nyt tøj.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14