Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: ensom kylling  (Læst 5232 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline michael m

• Passiv bruger
ensom kylling
« Dato: 02 November , 2011, 18:31 »
hej jeg har været så uheldig og prøve ruge kyllinger ud 20  æg i min ruger fra harald nyborg fin maskine men der kom en kylling ud af 20 æg ny synes jeg det er lidt synd for den ensomme kylling  den rander rundt i sidt bur men en varmelampe lidt vand lidt foder og er kun en dag gammel  hvad gør man den pipper og pipper tror den mangler sin mor eller bar en bror  kan man gøre noget konen vil ikke have den med op i seng så den skal klare den selv hjælp

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: ensom kylling
« Svar #1 Dato: 02 November , 2011, 18:33 »
Kan du ikke finde et rugeri og købe et par daggamle kyllingevenner til den? De er jo flokdyr, så ingen tvivl om at den savner nogle artsfæller. Det var da også uheldigt at der ikke kom flere kyllinger end den ene.

Her hvor jeg bor koster en daggammel kylling vist ca. 12. kr. + moms på et rugeri (industrihøns).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline michael m

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 02 November , 2011, 18:43 »
Kan du ikke finde et rugeri og købe et par daggamle kyllingevenner til den? De er jo flokdyr, så ingen tvivl om at den savner nogle artsfæller. Det var da også uheldigt at der ikke kom flere kyllinger end den ene.

Her hvor jeg bor koster en daggammel kylling vist ca. 12. kr. + moms på et rugeri (industrihøns).
det  var da en god ide  tanja vil jeg prøve om jeg kan hitte ud af  ved ikke lige hvor der er sådan et på als

Offline Joankinu

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 02 November , 2011, 18:49 »
det  var da en god ide  tanja vil jeg prøve om jeg kan hitte ud af  ved ikke lige hvor der er sådan et på als

Jeg ved at der er et rugeri på sjælland som laver forsendelser af unddyr og måske også kyllinger - ellers kan du jo gøre som jeg har hørt en snakke om (tror måske det var en and!! ;)) men giv den en lille lun rede og et lille tøjdyr med fjer - kunne måske afhjælpe det med at føle sig alene

Når det dur for katte og hunde så hvorfor ikke for kyllinger??

mener det er bangs rugeri der sender ud på sjælland - men om de sender ud så sent som nu?? det ved jeg ikke.

Ellers er der kun den hårde måde - slå den ihjel når nu der kun kom den ene :'( synd med måske eneste alternativ??

Kan jo også gå hen og blive dyrt i strøm m.m. for én kylling  at have varmelampe på nu
mvh. Joan
opdrætter af: Gråstribede Danske Landhøns og R.I.R

ejer af 1,2 dejlige katte.

lokalklubbens hjemmeside: www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
Specialklubbens hjemmeside: www.danskelandhoens.dk

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 02 November , 2011, 19:03 »
konen vil ikke have den med op i seng så den skal klare den selv

Halløj ! Sådan en lille kylling skal da ikke bare klare sig selv !! Nu må du ski lige sætte dig lidt i respekt Michael !!! så må kyllingen få et par af de små grønne højfjelsol-briller på lille onsdag og store lørdag aften, sådan må det bare være...  /o

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #5 Dato: 02 November , 2011, 19:06 »
Er der ikke et forumsmedlem i nærheden som kan låne dig nogen kyllinger???? eller omvendt lån den ud til et medlem mens den bliver større... /o
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline michael m

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 02 November , 2011, 19:10 »
Jeg ved at der er et rugeri på sjælland som laver forsendelser af unddyr og måske også kyllinger - ellers kan du jo gøre som jeg har hørt en snakke om (tror måske det var en and!! ;)) men giv den en lille lun rede og et lille tøjdyr med fjer - kunne måske afhjælpe det med at føle sig alene

Når det dur for katte og hunde så hvorfor ikke for kyllinger??

mener det er bangs rugeri der sender ud på sjælland - men om de sender ud så sent som nu?? det ved jeg ikke.

Ellers er der kun den hårde måde - slå den ihjel når nu der kun kom den ene :'( synd med måske eneste alternativ??

Kan jo også gå hen og blive dyrt i strøm m.m. for én kylling  at have varmelampe på nu
griner lidt af det med tøjdyret vi har sat ungerne på sagen med og finde et tøjdyr der passer lidt ind
det med og slå lille guldlok ihjel går ikke det var min første kylling så  den dør sikket af alderdom  så det må koste det  som det koster bare den ikke keder sig ihjel

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #7 Dato: 02 November , 2011, 19:12 »
Ja altså, jeg blev forelsket i min mand igen *l, da han for nogle år siden troligt tog hjem i frokostpausen og gav de små kattekillinger flaske og tørrede dem i måsen samt gav dem lidt socialt samvær - og tog på arbejde igen. Deres mor havde afvist at det var hendes killinger (kejsersnit). Om natten havde vi en fast rutine med at jeg stod op og varmede modermælkserstatning og han hentede killingerne op i sengen - og så "ammede" og "skiftede" vi ellers på samlebånd TO gange per nat. Faktisk en romantisk oplevelse for sådan et halvgammelt par som os. Heldigvis kun i tre uger ;).
Så måske skulle din kone bløde lidt op ;D.
Eller også skulle du kontakte den lokale fjerkræklub og trygle om to daggamle kyllinger ::).
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand