Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Afstemning

Hvilke farver æg kan du bedst lide

Hvide
25 (13.2%)
Gullige
12 (6.3%)
Beige/brune
48 (25.4%)
Mørkebrune
54 (28.6%)
Turkise
36 (19%)
Oliven
14 (7.4%)

Totale antal stemmeafgivende: 77

Forfatter Emne: Hvilke farver æg  (Læst 11307 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hvilke farver æg
« Svar #15 Dato: 25 Oktober , 2011, 16:44 »
Araucana og Engelsk Araucana lægger turkis farvede æg.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 25 Oktober , 2011, 16:48 »
Jamen, er det ikke oliven farvede æg? Jeg købte i august æg af rød engelsk Araucana, hvoraf kom to kyllinger. Disse er ikke kønsvisende endnu, så jeg håber og beder om to damer..please please.. Men æggene var olivengrønne!!
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #17 Dato: 25 Oktober , 2011, 17:06 »
Nej de skal være turkisblå.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #18 Dato: 25 Oktober , 2011, 18:16 »
Jamen, er det ikke oliven farvede æg? Jeg købte i august æg af rød engelsk Araucana, hvoraf kom to kyllinger. Disse er ikke kønsvisende endnu, så jeg håber og beder om to damer..please please.. Men æggene var olivengrønne!!
Så er duu blevet snydt.
Araucana lægger turkisfarvede æg, enten lidt i det blålige eller i det grønlige - men ikke olivengrønne. Hvis du blander Araucana og Maran eller en anden hønserace med brunskallede æg, kan du komme ud for de olivengrønne æg.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 25 Oktober , 2011, 18:21 »
Hmmm.. Jeg gav 12 kr pr. æg, så jeg håber da ikke, at jeg er blevet snydt! Jeg må lægge billeder ind af dyrene samt æg, når de engang er blevet store nok, så må jeg tage den derfra ;)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 20 November , 2011, 00:22 »
Hvis man i Google skriver Araucana, så kommer der et utal af hits, og hit nr. 2 ca er billeder af Araucana. Hvis man går herind og "piler" ned til side 7 (det står i øverste venstre hjørne), så ser man helt til højre et billede af Maran æg, Araucana æg...og så nogle GRÅ æg eller havd farve det nu er!? Meget udefinerbar farve - hvem lægger disse æg??? Hjælp hjælp  ;D
Mette

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #21 Dato: 20 November , 2011, 07:54 »
Mette, kan du ikke komme med et link, for Google virker ikke ens alle steder, mit hit nr. 2 er f.eks. et link til forum.
Men hvis du mener det her:

Kan de grålige være et miks af araucana og en eller anden race, der lægger brunskallede æg.
Billeder kan også snyde, så måske har æggene en  anden farve i dagslys.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

GKV

• Gæst
« Svar #22 Dato: 20 November , 2011, 08:42 »
hmm, røde Engelske Araucana? Dem gad jeg godt se et billede af ;D

VH Gunni.

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #23 Dato: 20 November , 2011, 08:45 »
Æg er uhyre svære at fotografere, så den rigtige farve ses.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #24 Dato: 20 November , 2011, 09:29 »
Mette, kan du ikke komme med et link, for Google virker ikke ens alle steder, mit hit nr. 2 er f.eks. et link til forum.
Men hvis du mener det her:
(Image removed from quote.)
Kan de grålige være et miks af araucana og en eller anden race, der lægger brunskallede æg.
Billeder kan også snyde, så måske har æggene en  anden farve i dagslys.

Jamen det er netop dem! Nederst til højre.. Men det kan da godt være, at farven snyder på billedet..selvom den mørke ægfarve på maran æggene passer, ik?
Mette

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #25 Dato: 20 November , 2011, 09:30 »
hmm, røde Engelske Araucana? Dem gad jeg godt se et billede af ;D

VH Gunni.

Jeg er sku nok blevet snydt  :-\ Den ene (ligner en hane kylling) har gule ben, den anden grønne ben. De er 2 måneder gl og ligner en ganske alm rødlig kylling..
Mette

GKV

• Gæst
« Svar #26 Dato: 20 November , 2011, 09:46 »
Det er du helt bestemt og du vil nok ikke blive, hverken den første eller den sidste.

En Engelsk Araucana er jo ikke bare en Araucana med hale, fremkommet efter en evt. krydsning med en anden race.

VH Gunni.

LineBN

• Gæst
« Svar #27 Dato: 20 November , 2011, 10:04 »
Jeg får helt normale beige æg... Hmm.. Nogle der ved hvilken farve æg guld/blå randet wyandotter lægger??  ;D

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #28 Dato: 20 November , 2011, 10:19 »
Det lyder rigtigt, Line.
Wyandotter lægger æg i forskellige beige/brunlige nuancer. Lidt afhængigt at farven på hønsene.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #29 Dato: 20 November , 2011, 14:15 »
Det lyder rigtigt, Line.
Wyandotter lægger æg i forskellige beige/brunlige nuancer. Lidt afhængigt at farven på hønsene.

Jeg har nogle bøger, hvori står, at wyandotter lægger hvide æg.. Passer sådan set godt nok på mine høns og æg ;)
Mette