Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: æg fra siddepinden  (Læst 2733 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kkn64

• Passiv bruger
æg fra siddepinden
« Dato: 22 Oktober , 2011, 08:03 »
Jeg har 3 høns fra maj i år, som alle lægger et æg hver dag. De to finder fint redekassen og lægger æg der, men den tredje lægger sit æg fra siddepinden, hvilket betyder de ofte er slået itu. Hvad kan man gøre for at ændre den vane?

Har lagt snydeæg i redekasse og lys tænder kl. 5 om morgenen - er der nogen, der har gode råd?

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: æg fra siddepinden
« Svar #1 Dato: 23 Oktober , 2011, 18:16 »
Det lyder til at du har gjort hvad du kan. Er det nybegyndere, for de kan godt tage lidt tid om at finde ud af hvad det er der sker med dem. Uuuups, det trykker i rumpen. Klat, splat røræg.  ;)
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline kkn64

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 31 December , 2011, 09:15 »
En opdatering på status med min høne Ydun, der lagde æg fra siddepinden. Her kort før jul begyndte to andre kyllinger/høns at lægge æg - og pludselig fik det Ydun til at forstå at æg, skal lægges i redekassen !!! - Så lige nu henter jeg flotte æg fra Ydun lagt i redekassen - som langt om længe fandt ud af at æg lægges i redekassen og ikke fra siddepinden....

Offline Enevoldsen

• Passiv bruger
  • Op og ned er lige langt, men ikke lige hurtigt!
« Svar #3 Dato: 31 December , 2011, 10:01 »
 /o /o /o
❤  Marianne  ❤

En blandet landhandel af høns og haner.
3,1 katte
2,2 hunde + evt. plejehund
1,1 børn
1,2 børnebørn  og (0,1 † mistet d.4. nov. 2011 uge 30. Mormor til en engel.) 
1,0 mand

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #4 Dato: 31 December , 2011, 10:27 »
En opdatering på status med min høne Ydun, der lagde æg fra siddepinden. Her kort før jul begyndte to andre kyllinger/høns at lægge æg - og pludselig fik det Ydun til at forstå at æg, skal lægges i redekassen !!! - Så lige nu henter jeg flotte æg fra Ydun lagt i redekassen - som langt om længe fandt ud af at æg lægges i redekassen og ikke fra siddepinden....

Jamen..hvor skulle lille Ydun dog vide fra, at man ikke skal lave spejlæg fra siddepinden :'( 8), når ingen havde fortalt hende, hvordan man gør.... ;)

Heldigvis er lille Ydun lærenem /o
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline kkn64

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 20 Januar , 2012, 20:19 »
Ja, men Ydun kunne da bare kigge på de andre to høns der allerede lagde æggene i reden...

Tak for kommentarerne -  :)