Følgetonen om mine Australorps....
Jeg ventede 52 dage på det første æg, nåede at få 6 æg på 8 dage, så bed ræven den voksne æglæggende høne. Den har ikke lægt æg siden, tænker at den måske heller ikke kommer til det. Såret med maddikerne sad skråt over kloarken og den kan have fået varige skader. Den kan også være sart og var jo 52 dage om at vænne sig til flytningen.
De næste høns er hhv. 24, 26 og 30 uger, de lægger heller ikke æg.... Mon der kommer æg i år? Jeg læste mig jo til at de var rimelige stabile æglæggere, meeeeeeen der er jeg dælme ikke helt enig. De har to vinduer i huset og der er altså rimeligt lyst tidligt.
De er noget mere flyvske og nervøse efter ræveangrebet for halvanden måned siden. Det er ikke tillidsfulde høns, men høns på vagt som flyver ved den mindste vind eller fuglekvidder.
Nå, der jeg egentlig vil hen...; bliver det nogensinde en harmonisk flok, finder de ro igen, bliver de trygge ved mig igen (fodrer med godter og livretter hver dag), vil de altid kunne huske ræveangrebet og at jeg fangede hønen for at rense dens sår?
Jeg er naturligvis ærgerlig over de manglende æg, men tænker da også, at de ikke helt opfører sig som glade høns... Har i et svagt øjeblik tænkt om de kunne få det bedre et andet sted og starte forfra, men tænker også at tiden måske kan kurere dem. Dog synes alle tiltag fra min side at være forgæves.
Nogen der har nogen ideer.... Ønsker mig glade og æglæggende høns