Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Æg - Priser  (Læst 1513 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jesper Arnecke

• Passiv bruger
Æg - Priser
« Dato: 13 Oktober , 2011, 20:32 »
Hejsa,

Er der nogle har ændret ved deres ægge priser efter fedtskatten har sat ind?
Jeg plejer at sige 10 for 20 - men så at det var det samme det kostede i butikken  <A

Så tænker lige at høre med andre æggepushere*...

*Udtryk for personer der "sælger" æg til de nærmeste og IKKE kommercielt eller med gevinst for øje...

Offline Metmus

• Passiv bruger
Sv: Æg - Priser
« Svar #1 Dato: 13 Oktober , 2011, 21:14 »
Fedtskatten har vel ikke noget med æg at gøre!?!  ???
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Shiva

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 13 Oktober , 2011, 21:20 »
Mvh
Dennis

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #3 Dato: 13 Oktober , 2011, 21:21 »
Fedtskatten har vel ikke noget med æg at gøre!?!  ???
Der er ret meget fedt i æg, så de stiger også i butikkerne. /f

Jeg sælger ikke så mange æg, men tager 2 kr. pr. stk., både før og efter fedtskatten ;).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #4 Dato: 13 Oktober , 2011, 22:58 »
Lidt et sidespring, men jeg blev ærlig talt forarget, da en bager fortalte i nyhederne forleden, at han satte prisen på rundstykker op med kr 0,50 pr stk. pga. fedtskatten.
Der er ikke tilsat fedt i rundstykker ::)
« Senest Redigeret: 14 Oktober , 2011, 17:19 Fra Marianne Vedel »
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Dyre-tossen

• Passiv bruger
  • Der er plads til alle og en hver
« Svar #5 Dato: 13 Oktober , 2011, 23:01 »
Der er ret meget fedt i æg, så de stiger også i butikkerne. /f

Jeg sælger ikke så mange æg, men tager 2 kr. pr. stk., både før og efter fedtskatten ;).

Okay det vidste jeg ikke  :o troede Kun det var dårligt mod kollesterol-tallet...Der kan man bare se, så lærte man noget nyt igen i dag ;D

Jeg tager 1,50 kr pr æg
Hilsen Ann
0.0.1 sussex (Varmefri)
0.0.4 Landhøns (Varmefri)
1.0 Hund som er en og hedder Laban
1. Akvarie fulde af selvskabs-fisk

ALLE KYLLINGER SÆLGES

Her har man fået 100 C. i hønsefeber og det kan ikke helbredes af nogen medicin i verden.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #6 Dato: 13 Oktober , 2011, 23:10 »
Og nu vi er i gang kan vi lige så godt få belyst alle sider om plusser og minusser ved indtagelse af æg

http://www.food.dtu.dk/Default.aspx?ID=12969&PID=88546&NewsID=2158

Undskyld, nok et sidespring, men syntes det var relevant.
« Senest Redigeret: 13 Oktober , 2011, 23:12 Fra pilegaarden »
Mvh
Erik Andersen

Offline Lis V

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 14 Oktober , 2011, 09:36 »
Fedtskat.. Tja, det kalder de den. Jeg kalder den bare skat.
Skulle købe de sædvanlige hjemmebagte knækbrød hos bageren forleden. Normalt 10 stk for 25, nu kostede den samme mængde 35, på tilbud. Da jeg undrende spurgte til den voldsomme stigning på ca. 30% fik jeg svaret: Fedtskat. Men der er jo ikke ret meget fedt i de knækbrød her argumenterede jeg, men svaret var bare, at det var for svært at regne ud så alt var bare steget lige meget...........
Det går som nok sådan, at alle producenter sætter deres priser op uanset fedt eller ej.
Kommer til at tænke på brødpriserne der steg fordi kornet steg, men da kornpriserne så faldt igen holdt brødet sjovt nok stadig prisen og er ikke faldet siden...  /d
1.0 mand
2.4 børn
1.0 Schæfer
1.0 Dansk/svensk gårdhund
1.12.10 høns, race og bandingshøns

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #8 Dato: 14 Oktober , 2011, 09:43 »
Næææh, det er lidt svært at øge forbruget når priserne stiger meget mere end lønnen. Så her i familien køber vi mindre, det er vi nødt til - så vi får bestemt ikke sat nogen "hjul i gang"!
Håber, næste "skattelettelse" øger bundfradraget i stedet for topskatten - så alle får lidt købekraft ud af det. Jeg kommer hos mange folkepesionister, der må vælge mellem deres medicin og deres cigaretter. Og helt ærligt: hvis det eneste, man kan, er at ryge, hvad vælger man så? - og de køber også buræg <W.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 14 Oktober , 2011, 13:20 »
Jo, http://ekstrabladet.dk/kup/fodevarer/article1627730.ece

Der kan man bare se - det er lige gået forbi min næse!! Havde godt nok ikke troet, at æg skulle høre med ind under her.. Jeg tænkte, at det var naturligt, at ost, fløde, smør, olie osv steg, men ikke æg  ::)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 14 Oktober , 2011, 13:21 »
Lidt et sidespring, men jeg blev ærlig talt forarget, da en bager fortalte i nyhederne forleden, at han satte prisen på rundstykker om med kr 0,50 pr stk. pga. fedtskatten.
Der er ikke tilsat fedt i rundstykker ::)

Nej, men der er vel æg i !!??  ???
Mette

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 14 Oktober , 2011, 13:31 »
Sidespring: Jeg sælger forresten ikke æg, da jeg kun har én æglæggende, men til gengæld 10 halvstore kyllinger, som gerne skulle komme i gang inden vinter eller i det tidlige forår. Også derfor jeg vælger ikke at have lys i huset vinteren over - det sker der vel ingenting ved, vel? Er godt klar over, at der ikke kommer æg af det..

Jeg var engang til et foredrag ved en privatpraktiserende læge, der havde solgt sin klinik efter 30 år og nu var konsulent hos Pharma Nord eller noget lignende plus tog rundt og gav store foredrag. Det handlede om vægttab. Han sagde bl.a., at han mente ikke, at der skete noget ved at spise 10 æg om dagen, hvis man altså kunne og ville det... Det var alt det andet, man skulle lade være med..slik, kage, Mc. D., chips, pomfritter osv. Hmmm... Lidt at tænke over.. Jeg indrømmer gerne, at jeg spiser ca 10 æg om ugen eller mere - ikke om dagen..haha  ;D

Hvis jeg skulle sælge æg, ville det nok blive til 2 kr stykket, hvis man tager i betragtning, at jeg fodrer med øko æggepiller, som er lidt dyre.
Mette

Offline Klausen

• Bruger
« Svar #12 Dato: 14 Oktober , 2011, 14:55 »
Citér
Lidt et sidespring, men jeg blev ærlig talt forarget, da en bager fortalte i nyhederne forleden, at han satte prisen på rundstykker om med kr 0,50 pr stk. pga. fedtskatten.
Der er ikke tilsat fedt i rundstykker

Bageren bruger/brugte  ikke æg i rundstykker, men fedt, vores gamle bager som min bror var i lære ved brugte hestefedt.
Så det er derfor priserne stiger på en iforvejen "dyr" stykke men det er da helt vild med kr 0,50 siger min bror.

Offline farm-svendsen

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 14 Oktober , 2011, 17:21 »
uhmmm jeg skal da til at sætte ægprisen op :-) plejer at få 20 kr for 15 æg...når naboen kommer
0,3 blandings høns
0,4 wyandotter gul/sortrandet
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #14 Dato: 14 Oktober , 2011, 23:09 »
Jeg var engang til et foredrag ved en privatpraktiserende læge, der havde solgt sin klinik efter 30 år og nu var konsulent hos Pharma Nord eller noget lignende plus tog rundt og gav store foredrag. Det handlede om vægttab. Han sagde bl.a., at han mente ikke, at der skete noget ved at spise 10 æg om dagen, hvis man altså kunne og ville det... Det var alt det andet, man skulle lade være med..slik, kage, Mc. D., chips, pomfritter osv. Hmmm... Lidt at tænke over..

Man skulle jo egentlig forvente at en sådan mand viste hvad årsagen til vægtproblemer i virkeligheden er!!

Indgangshullet er for stort i forhold til udgangshullet.  *g *g *g

Det er fredag aften. Jeg er sikker på i kan tåle 'sandheden'.  ;)
Mvh
Erik Andersen