Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hønseringe  (Læst 11165 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

karina dj

  • Gæst
Hønseringe
« Dato: 12 Oktober , 2011, 19:45 »
America Thisted har nogle båndringe, dvs ikke de gammeldags hønseringe...

http://www.america-thisted.dk/?id=15&vhmenu=1&hmenu=5

Hvordan fungerer de  ???

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Hønseringe
« Svar #1 Dato: 12 Oktober , 2011, 20:05 »
Det er sådan en slags hængselslås, hvor du åbner i den ene side. Men du skal være obs på at de kun er 16 mm. Jeg har nogle liggende, men de er aldrig kommet på hønsene, jeg tror de er for små til mine racer...  ::)
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

karina dj

  • Gæst
Sv: Hønseringe
« Svar #2 Dato: 12 Oktober , 2011, 21:00 »
Ej øv altså...det var jo ellers så smart nu det leveres i forskellige farver  :-\

Vil gerne ha ringet de forskellige æglæggere så jeg ved hvor gamle de er...

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Hønseringe
« Svar #3 Dato: 12 Oktober , 2011, 21:42 »
karina,alm. hønseringe kan sagtens bruges, du kan jo købe dem i samme farve som året forskriver, du skal bare ikke bruge dem hele.
Hvis du klipper dem over så de har så mange omdrejninger, er de nemme at sætte på, smør benet lidt med et eller andet, så ridser du ikke, og der går to høns på en ring  /o
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Hønseringe
« Svar #4 Dato: 12 Oktober , 2011, 21:49 »
Men du skal være obs på at de kun er 16 mm. Jeg har nogle liggende, men de er aldrig kommet på hønsene, jeg tror de er for små til mine racer...  ::)

Er det emu høner du holder  ;).

16 mm (i diameter formoder jeg) burde være rigeligt til selv store høns (uden kalkmider).
Mvh
Erik Andersen

Offline preben r

  • Bruger
  • Indlæg: 463
  • Med udsigt til den jyske højderyk.
Sv: Hønseringe
« Svar #5 Dato: 12 Oktober , 2011, 21:55 »
@ Erik
New Hampshire bla som du selv har skal have 20 - 22mm
opdræt af
stor chokoladefarvet    Wyandotter
dværg chokoladefarvet Wyandotter
stor Sort wyandotter

http://racefjerkrae.dk/dffr/
http://www.h-o-o-f.dk
http://www.danskwyandotklub.dk/

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Hønseringe
« Svar #6 Dato: 12 Oktober , 2011, 21:57 »
Brahmaer bruger da 27 i ringstørrelse Erik ;)
Jeg har disse ringe af den model til dv. høns. dem går mine dv wyandotHØNER med, men ikke hanen, den kunne ikke passe dem.  Jeg syntes også de er lidt små, og mangler lidt at de også kunne fåes i str XL til brahmaben med fjer ;) Men de er nemlig smarte og vi brugte dem da vi fik de 3 fine damer fra Moos, for de skulle jo have navne og vi kunne ikke kende forskel på dem, og det er altså nemmere at huske at Mary er hende med det lilla bånd istedet for at huske en masse numre :D
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Hønseringe
« Svar #7 Dato: 12 Oktober , 2011, 22:02 »
Ok, noteret.

Nu bruger jeg ikke selv ringe. Syntes bare 16 mm i diameter lød som et noget tykt hønseløb  :D
Mvh
Erik Andersen

Offline EMO

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 168
Sv: Hønseringe
« Svar #8 Dato: 13 Oktober , 2011, 06:50 »
Jeg har nogle flotte gule hønseringe. De kommer fra DFfR. De fåes i alle størrelser tilpasset den enkelte race  :)

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hønseringe
« Svar #9 Dato: 13 Oktober , 2011, 07:43 »
Jepper, dem har jeg også + en del i af dem i andre farver også  /o

Og ovenikøbet så bruger jeg overskudet af dem, fra de tidligere år til mærkning.

Men de skal ikke bruges til krydsninger og hybrider.
« Senest Redigeret: 13 Oktober , 2011, 07:55 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Susanne

  • Gæst
Sv: Hønseringe
« Svar #10 Dato: 13 Oktober , 2011, 08:21 »
Den allerbilligste løsning hvis du vil mærke dine høns er at købe en pose med forskelligfarvede strips i Biltema, Harald Nyborg, Jem & Fix eller byggemarkeder. Jeg tror der er otte- ti forskellige farver i en pose.

De reguleres nemt efter størrelse og overskuddet klippes af. Bare pas på at de ikke spændes for stramt.

Hvis du mærker kyllinger skal stripsene selvfølgelig skiftes et par gange eller tre mens de vokser til.


karina dj

  • Gæst
Sv: Hønseringe
« Svar #11 Dato: 13 Oktober , 2011, 14:56 »
Se Susanne...de der strips ville jeg nemlig allerhelst ha fat i, men jeg har aldrig set dem i jem&fix... men jeg må undersøge om jeg kan købe dem i Harald Nyborgs webbutik  ;)

Når man går hønsering på (den gammeldaws) skal man så presse foden igennem eller sætte den på som en nøglering?

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Hønseringe
« Svar #12 Dato: 13 Oktober , 2011, 15:31 »
de gammeldavss sættes på som en nøglering, det er derfor det er nemmere at havlere den, så er den ikke så svær at få på, og den holder lige så godt.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Hønseringe
« Svar #13 Dato: 13 Oktober , 2011, 15:32 »
der findes da ikke det byggemarked der ikke har elektrikkerstrip i mange farver  :o
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

karina dj

  • Gæst
Sv: Hønseringe
« Svar #14 Dato: 13 Oktober , 2011, 15:49 »
Ina! Her på vores lille ø kan man risikere at gå tomhændet fra byggemarkedet hvis du skulle købe ganske almindelige gipsplader!!!