Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: fra befrugtning til æglægning?  (Læst 1998 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Morgaine

• Passiv bruger
fra befrugtning til æglægning?
« Dato: 11 Oktober , 2011, 21:04 »
Er der nogen der ved hvor lang tid der går fra en høne bliver..øhh bedækket...eller parret eller hvad det nu hedder ved høns.. til ægget kommer ud. Eller sagt på en anden måde: hvor lang tid kan hun lægge befrugtet æg efter hun sidst har været sammen med en hane?

Grunden til at jeg spørger er, at jeg har fået et par "fønix" kyllinger der har lidt fjer på benene :-\ så enten er det fordi hun havde gået sammen med en ikke fønix hane eller der har været en anden race indblandet. Jeg tog æg fra lige efter jeg havde købt dem i op til 20 dage ca.

Nogen gode bud?
Med Venlig Hilsen Kari

1.0 Prins
0.2 Prinsesser på 1 og 2år
2.1 Dværgfønix
0.1 Dværgwyandotter
3 fønixkyllinger
11 dværgsilke kyllinger

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: fra befrugtning til æglægning?
« Svar #1 Dato: 11 Oktober , 2011, 21:16 »
En høne kan lægge befrugtede æg i 2-3 uger efter hun sidst har haft "samkvem"  ::) med en hane, så du har netop ruget på æg som ikke er til at vide noget om faderskabet på.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 12 Oktober , 2011, 07:36 »
Hvis hønen har gået sammen med en anden hane, kan der gå flere uger, for hønen har et lille depot indvendigt, hvor hun gemmer hanens sæd.
Hvis man taler om en høne, der ikke har gået sammen med en hane, vil der være befrugtede æg indenfor 1-2 døgn.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Morgaine

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 12 Oktober , 2011, 08:40 »
 /o mange tak for svar. Det er dejligt med så kloge folk "lige ved siden af". Internettet er bare en fantastisk opfindelse så vi nemt kan dele erfaringer med hinanden ;)

Kari
Med Venlig Hilsen Kari

1.0 Prins
0.2 Prinsesser på 1 og 2år
2.1 Dværgfønix
0.1 Dværgwyandotter
3 fønixkyllinger
11 dværgsilke kyllinger