Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kønsforvirring  (Læst 2467 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Susanne

• Gæst
Kønsforvirring
« Dato: 02 Oktober , 2011, 08:17 »
Kan haner, der går sammen træde andre haner? Eller er den underste i virkeligheden en høne? Som bare ligner en hane?

Kan det være et led i deres udvikling, at de bare øver sig på hinanden hvis de går sammen uden høner?

Jeg synes også jeg har set antræk til haneben fra en hane til en anden helt-sikker-hane - efter at jeg har flyttet den føromtalte næsten-sikker-hane.

Er der nogen, der har set noget, der ligner, og hvor de ikke er i tvivl om kønnet på den, der lægger krop til?

Det er første gang, jeg udelukkende har haner gående sammen, og derfor ingen erfaring  ???

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Kønsforvirring
« Svar #1 Dato: 02 Oktober , 2011, 09:39 »
De kan de sagtens selvom de alle er haner.

At dyr (samme køn eller modsat køn) springer på hinanden, kan være 2 ting enten seksuelt(parring) eller dominans.

Og når det er samme køn. Så er det som regel den lavest i hirakiet som det går ud over.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 02 Oktober , 2011, 09:44 »
De gange jeg har haft mange haner gående sammen er de også hoppet på hinanden. Jeg blev ski... træt af at se på det så jeg fjernede den det gik ud over, hvorefter det efterfølgende bare gik ud over en anden. Det var bare skruen uden ende. De haner der blev mest medtaget, af de dominerende haner, blev så dårlige at jeg aflivede dem.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #3 Dato: 02 Oktober , 2011, 09:55 »
Jeg har en stor hesteboks, hvor alle frasorterede haner ryger ind efterhånden. Og når de første 10-12 stykker er store nok, så ryger de i fryseren og så videre og så videre, indtil boksen er tom.

Så jeg gør omvendt af Danny, nemlig fjerner de største og mest dominerende efterhånden som de vokser til.

Men der er da et leben. Når sådanne "knægte" begynder at komme i puberteten og bliver til nogle f...... karle. (synes de selv) .
Og så er det faktisk en lettelse at køre dem til slagt.  ;) ;D og de bliver ikke savnet.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 02 Oktober , 2011, 09:59 »
Det var også min mening i starten men de store var slet ikke store nok, til slagtning, da det gik værst ud over de mindste.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Susanne

• Gæst
« Svar #5 Dato: 02 Oktober , 2011, 11:02 »
OK, tak Lene og Danny  /o

Så ved jeg, hvad jeg har med at gøre  :D