Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hane der angriber  (Læst 7242 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tanja2000

• Passiv bruger
Hane der angriber
« Dato: 01 Oktober , 2011, 15:06 »
Hej
Vi har fået et problem med vores 6 mdr gamle hane (Barnevelder). Han er begyndt at angribe vore lille datter på snart 3 år, han springer på hende med fødderne forrest.
Er der nogle der ved om det er noget han vokser fra eller skal vi begynde at overvej hvad vi skal stille op med ham. Vores børn skal jo kunne gå rundt i haven uden at skulle frygte at blive angrebet.
Indtil nu har jeg sat et flytbart hegt op så der er styr på ham.

Tanja  >:(
mvh

Tanja

Offline Dyre-tossen

• Passiv bruger
  • Der er plads til alle og en hver
Sv: Hane der angriber
« Svar #1 Dato: 01 Oktober , 2011, 15:30 »
Jeg har også en hane der angriber, men det er kun når jeg har mine røde overalls på...så sparker jeg ud efter ham - men rammer ham ikke.

vis ham hvem der bestemmer, så lære han det nok efter hånden ( Håber jeg )

Held og lykke
Hilsen Ann
0.0.1 sussex (Varmefri)
0.0.4 Landhøns (Varmefri)
1.0 Hund som er en og hedder Laban
1. Akvarie fulde af selvskabs-fisk

ALLE KYLLINGER SÆLGES

Her har man fået 100 C. i hønsefeber og det kan ikke helbredes af nogen medicin i verden.

Offline Brahmadame

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 01 Oktober , 2011, 16:31 »
Jeg havde også problemet i sommers, med en hane der gik helt uprovokeret til angreb. Han fik nogle chancer, men desværre rettede det sig ikke, så jeg er bange for at der ikke er anden udvej end øksen, hvis ikke du skal risikere at han for alvor får overfaldet din datter.

Jeg har idag et par andre haner gående, og temperamentet er en helt anden, og virkelig en fornøjelse, så livet er for kort til aggresive haner;-)
1.8 Isabella Brahma
2.5 Guld-/sortbåndet Brahma

....endvidere
1.0 gemal
0.2 børn

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #3 Dato: 01 Oktober , 2011, 17:13 »
Det retter sig desværre, sandsynligvis, ikke. Jeg har kæmpet med min maranhane i snart 7 måneder, men han bliver ved med at være aggresiv overfor alle andre end mig, trods opdragelse, og jeg har læst mange tråde om aggresive haner, som aldrig bliver "gode drenge". Jeg har valgt at min hane skal aflives, selv om han er min "kæledægge", men når han ikke kan lade andre være, så går det ikke, og som andre har sagt til mig: Der findes 100redevis af søde haner derude.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #4 Dato: 01 Oktober , 2011, 18:17 »
Problemet er også at de aggressive gener vist gives videre, og det ville jo være trælst. Men for nogle er det vist lykkedes at "omvende" haner til en fornuftig opførsel. Så måske er der håb. Men gode haner er lette at anskaffe, så måske skulle du lade være med at avle på en umulius. Du må i tænkeboks. :P
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #5 Dato: 01 Oktober , 2011, 18:33 »
Der er ikke så meget at tænke over: frem med øksen. Det er ekstremt sjældent at en hane "retter sig" - og NÅR, så er det tilsyneladende hos mandlige medlemmer af Forum, der sætter sig i respekt ;D. Men tør man stole på kræet når der er små børn i nærheden? Jeg ville ikke. Og som Tanja skriver - så er der rigeligt med søde haner at vælge imellem lige nu. At have høns skal da være en tryg fornøjelse for hele familien.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 01 Oktober , 2011, 20:09 »
Jeg ville ikke betænke mig ..... hvis den angriber dit barn, er der kun én vej: Farvel, hane  :(
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Henriette Hall

• Bruger
« Svar #7 Dato: 01 Oktober , 2011, 20:27 »
Hvis du kommer til Fyn, så er du velkommen til at vælge en ny hane fra dette års avl. Jeg har masser af barnevelder-hanekyllinger, og de gør ikke mig og ungerne noget, men de er godt nok ikke vant til små børn, for min yngste er 11.  ;)
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline crj100

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 01 Oktober , 2011, 20:37 »
Er Barnevelder meget støjende (læs: galer hanen meget)?
Med venlig hilsen,
Søren
P.t. "fører" Mikkel Ræv 15-0. Har 1. gang mistet 11 Lys Sussex og 2. gang 4 Laksefarvede Faverolles.
Nuværende bestand: 0.2 Laksefarvet faverolles (1 ren og 1 lidt blandet), 0.2 Lys Sussex (med lidt blandingsblod), 0.1 Gul Sussex, 0.0.3 skønne kyllinger fra en Guldrandet wyandot hane og xx af ovennævnte. Hertil nyankommet 0.0.2 Maran og 0.0.4 Aracuna (hvoraf en med kun én vinge!)

Offline Klausen

• Bruger
« Svar #9 Dato: 01 Oktober , 2011, 21:43 »
Lave suppe på ham, har prøvet med sådan en fætter og den blev ved, selv om den blev hevet ad pokker til kom han igen og igen og røg på alt og alle undtagen hunden.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #10 Dato: 01 Oktober , 2011, 21:57 »
Coq au vin. Mums.
Mvh
Erik Andersen

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #11 Dato: 01 Oktober , 2011, 21:59 »
Ja da - så bliver han herligt omgængelig ;D.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #12 Dato: 01 Oktober , 2011, 22:11 »
@Tanja2000

Måske du lige skal skæve til denne anden tråd også.

http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=20613.msg183627;topicseen#new
Mvh
Erik Andersen

Offline Henriette Hall

• Bruger
« Svar #13 Dato: 02 Oktober , 2011, 00:02 »
Jeg synes ikke mine barneveldere larmer særligt meget. Ikke i sammenligning med landhønsene i hvert fald. :D De har en meget dybere galen, som ikke virker så irriterende, og så synes jeg heller ikke de galer så tit. Men jeg er nu heller ikke særlig sart mht. gale-lyde. For tiden har jeg nemlig masser af unge haner der afprøver stemmen, og det generer ikke mig. Synes nærmest det lyder lidt sjovt.
1 Dansk Landhøne. Stor.

Offline Tanja2000

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 02 Oktober , 2011, 22:05 »
Jeg har tænkt og tænkt over hvad vi skal stille op med ham Barny.
Jeg tror at opstillingen med et flyt-bart hegn er løsningen, hønsne har også en tendens til at smutte ud i indkørslen og så ud på vores villavej. Godtnok bor vi på en lukket vej men alligevel. Så slipper vi også for at have små "hønse-gaver" over alt i haven.

Vi fik Barny i sommers og vi har aldrig rigtig haft ham i hænderne. Jeg tænkte på om vi måske kunne indfange ham og gøre ham lidt mere vandt til os (kæle med ham) evt med lidt hjælp fra nogle god bider, eller er det håbløst?

Så han får lov til at leve indtil videre, men nu har han fået sin første advarsel!
mvh

Tanja