Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Fangstnet, hvor kan jeg købe et?  (Læst 8644 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Gewaldig

• Passiv bruger
Fangstnet, hvor kan jeg købe et?
« Dato: 26 ſeptember , 2011, 09:28 »
Vi har lige suppleret vores betragtelige hønsehold med fem røde Amerikanere. Så nu er vi oppe på 7 høns i vores have. De er forøvrigt glimrende til at bekæmpe dræbersnegle.
Nu er problemet at de nye høns ikke endnu har fundet ud af fordelen med et hønsehus. Så hver aften er der flere der skal indfanges og proppes ind i hønsehuset. Det er noget af et cirkus og kilde til megen moro her i kvarteret.
Et godt fangstnet ville unægteligt gøre problemet mindre. Problemet er blot at vi ikke kan finde nogen der handler med den slags i Østjylland.
Hjælp Please og gerne lidt hurtigt før naboerne begynder at sælge biletter til forestillingen.

Offline Lene Kongstad

• Bruger
Sv: Fangstnet, hvor kan jeg købe et?
« Svar #1 Dato: 26 ſeptember , 2011, 09:32 »
Prøv lykken i en fiskeudstyrs forretnig.

Ellers velkommen til forum. Godt at I har mange glæder ved jeres hønsehold.

Offline ulla

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 26 ſeptember , 2011, 09:43 »
ja en fiskeudstyrs butik er nok det sted der har flest at vælge imellem

men den bedste keis ( fangstnet) er efter min mening dem med fast ring , man kan købe nogle net som er sammen klappelige, problemet med dem er, at de så også gør det når man har "byttet" i, det er smart når det er en fisk , men ikke så vældigt når det er en arrig hane med strittende kløer og vingefjer,

men pøj pøj med projekt hønse jagt  /o
0,2 dorking
0.1 kæmpe jersey
1,5 amrock
16 grunlaegere
1,0 land kanin
1.1.skotsk terrier
1,0 irsk terrier
0,2 ,5 staldkat
3.1 heste og ponyer
1.2,19 moskusænder
mand og to piger (de nægter at blive kataloggiseret som dyrene ;-)

thorleif

• Gæst
« Svar #3 Dato: 26 ſeptember , 2011, 10:05 »
Lidt dramatisk at "fange" hoenserne hver aften? Vil det ikke vaere bedre at bygge en lille loebegaard rundt huset, give dem lidt korn i loebegaarden hver aften, en time eller tre inden de skal sove. Saa kommer de ind i loebegaarden, bliver saa stengt derinde, saa gaar de hurtigt nog selv ind i sit hus naar tiden er sengetid?

Susanne

• Gæst

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #5 Dato: 26 ſeptember , 2011, 10:10 »
Ellers må du igang med at lave et selv af stof, så slipper du for kløer og andet i nettet.

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #6 Dato: 26 ſeptember , 2011, 10:13 »
Jeg jeg ville jo også foreslå at samle dem om huset et par dage, og så stille og roligt lokke dem ind ved skumringstid, så er du fri for at naboerne stiller borde og stole op ved din indkørsel, nye høns får jo ikke altid lov til at komme med ind om aftenen, så de skal hjælpes til at komme ind, men det fremmer nok ikke forståelsen at blive fanget med net hver aften.
Så op med en lille hønsegård, så de kan lokkes ind med noget guf.
Hvis du laver en lille indhegning de kan gå i et par dage, så husk t amerikanere kan flyve, det vil derfor være en god ide at sættet et jordbærnet på toppen så de ikke stikker af.
alle høns skal først vide hvor de bor, før de føler sig hjemme og søger den vej ved nattetide.

Lad os høre om hvordan det går, og iøvrigt velkommen på forum  /o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #7 Dato: 26 ſeptember , 2011, 10:28 »
Velkommen på forum, Bjørn :D
Nu ved jeg ikke om du har en hønsegård, men hvis du har en, ville jeg holde hønsene i gården en uges tid og så lukke dem ud i haven.
Alternativt kan du lave noget midlertidigt, som du holder dem i.
Under alle omstændigheder burde det være relativt nemt, at samle hønsene sammen, når først mørket er faldet på.
Fangstnettet kan måske i virkeligheden skræmme dem, så de bliver endnu mere forvildede.
Mad plejer også at være et godt incitament til at komme hjem.
« Senest Redigeret: 26 ſeptember , 2011, 10:30 Fra Marianne Vedel »
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Gewaldig

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 26 ſeptember , 2011, 11:11 »
Lidt dramatisk at "fange" hoenserne hver aften? Vil det ikke vaere bedre at bygge en lille loebegaard rundt huset, give dem lidt korn i loebegaarden hver aften, en time eller tre inden de skal sove. Saa kommer de ind i loebegaarden, bliver saa stengt derinde, saa gaar de hurtigt nog selv ind i sit hus naar tiden er sengetid?

Lidt dramatisk måske. Meeeeen der går kun få dage før de finder ud af systemet.
Hønsegård er der ikke brug for. De har haven. Desuden vil de gamle høns blive fælt fornærmede hvis de pludselig skal lukkes inde i en løbegård.

MVH Bjørn

thorleif

• Gæst
« Svar #9 Dato: 26 ſeptember , 2011, 11:17 »
At de har fri tilgang til din have er godt, jeg finder det pragtisk at have en lille hoensegaard rundt huset. De vender sig hurtigt gaa derind for lidt god mad om aftenen, men hvids det er slig at du foretraekker at loebe rundt med et net, og fange dem alle, en efter en, saa. "There is a thousand ways to skin a cat".

Offline BentReuss

• Bruger
« Svar #10 Dato: 26 ſeptember , 2011, 11:23 »
Normalt er mine også nemme at "lokke" næsten hvorhen jeg vil, men det hænder at jeg for brug for at fange en specifik høne/hane måske for utøjsbehandlng eller andet. I disse tilfælde har jeg været glad for at have denne i sortimentet:
http://www.america-thisted.dk/showpage.asp?id=849&profileid=1000&siteid=1&pagetype=produtpage&vid=280

God fornøjelse med "opdragelsen"!
0.3 HvidSussex 4.10 DværgSilkeHøns i Rød,Grå,sort og SølvVidtfarvet 0.7 Isa Warren 2.4 søde børn

Offline Gewaldig

• Passiv bruger

Offline Soffy65

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 26 ſeptember , 2011, 12:24 »
Så er det måske for sent at sige, men måske er der andre der kan bruge det. I Miljø foder (Ikast og Viborg) har de et fangstnet med godt 2 meter skaft beregnet til fugle og til ca. 1/3 af den pris de tager hos America.
Også med noget mindre masker i så fuglene ikke så nemt hænger fast. Og så kan det vel også bruges til mindre fugle.  ;)

Generelt vil jeg påstå de er ret billige med det meste. (undtaget foder) ;)
Mvh Lene

1,2 dværg wyandotter, 1,3 New Hampshire, 0,2 Jersey kæmper, 0,6 eks-burhøns,
2,3,13 islandske landnamshøns, + 25 blandede kyllinger, 2 løbeænder , 3 Japanske Vagtler
Andet: 2 hunde, 5 katte, 2 dværggeder, 1,1 Belgisk Kæmpe

Offline Gewaldig

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 26 ſeptember , 2011, 20:07 »
Tak for hjælpen og alle kommentarerne.

Det viste sig, her til aften, at de nye høns var blevet træt af al postyret og valgte selv gå ind i hønsehuset. Godt hjulpen på vej af en masse korn, kogte muslinger og grøn salat.
Det så ud til at menuen var tilfredsstillende.

Bjørn

Offline G. Lausen

• Passiv bruger
  • Grafitti :)
« Svar #14 Dato: 26 ſeptember , 2011, 20:20 »
Hehe snedige høns du har. Michelinstjerne-menuen har nok hjulpet på motivationen  ::) forkælede høns lægger bedre æg ;)
venlig hilsen
Grethe

1,0 Australtorp Kong Hans :-), 1,0 Araucana Grafitti :-D , 0,5 austalorps, 0,5 gul columbia sussex, 0,4 hvid-sort columbia sussex, 0,1 maran, 0,1 maranbland,, 0,2 grünleger, 0,9 araucana
1,0 mand (der ikke har pip)
1,0 Labrador (Labbe)
1,0 Foxterrier (Bølle)