Sikken en masse gode indlæg der vækker stof til eftertanke.
Jeg mindes jo også dengang den første kylling var klar nogenlunde på samme tid som de nye kartofler. Det var et festmåltid.
Der hvor jeg synes vi virkelig har mistet noget er, at der i dag næppe findes et festmåltid, med mindre man opsøger en fancy restaurant med lidt ukrudt fra marken som hovedret

Vi smovser i god mad hele året, selvom nogle vil påstå noget andet, hvis vi tænker på kvaliteten.
Koteletter var altså også søndagsmad og okse-kalvesteg var til fest.
Der hvor kontrasten i folk opfattelse er størst ang. dyrevelfærd er vel hos heste- katte-hundeejere. Intet er for godt intet er for dyrt og følger du ikke "reglerne" for hvad de skal have at spise eller hvilket udstyr de skal have ja, så er du ikke egnet som dyreejer.
Fortæl endelig ikke, at din hund spiser det samme som dig, at du rider din hest uden sadel eller med en gammel model du har haft i årevis.Det gik stærkt med at forbyde spiltov til heste, for det var bare så nemt, det er jo ikke industridyr.Det kniber til gengæld gevaldigt med grisen og mere plads til fjerkræet.
Det er en opfattelse at sækkemad er det eneste rigtige, som ligeså stille har gnavet sig ind via reklamer og som nu er opgraderet til at være det eneste saliggørende, selvom at de fleste animalske produkter er biprodukter fra industrien og at vi dermed også her støtter den.
Jeg tror ikke mere på, at det bliver bedre, dertil er opbakningen for ringe.Så er der kun for os "frelste" at glæde os over at vi i det mindste kan stå inde for at vores dyr har haft det godt, inden de endte på spisebordet.
Om inden ret lang tid havner der en 18 mdrs jerseystud i min fryser, den har haft det rimeligt, dog har den sammen med sin makker stået på stald de sidste måneder, da de var blevet lidt for voldsomme at gå ud til i marken, jeg vil jo gerne overleve så jeg kan sætte tænderne i den.
Jeg ved at jeg skal betone meget kraftigt overfor slagteriet, at jeg vil have både komaver, ben med klove med tilbage til mine hunde.
VH Gunni.