Hej derude, måske kan nogen forklare en nybegynder (1. sæson) om det er normalt at min smukke og seje hane pludselig taber fjerne på siden af halsen.
Har i en uges tid set at han har små pigge på hovedet. Tænker at det var nye flotte fjer på vej. Har set at de lange flotte fjer på kraven er vokset fint ud og pludselig ser jeg at han bliver lidt tyndhalset og netop i dag ser jeg at han er bar på den ene side af halsen og at huden er rødspættet som om nogen har plukket ham.
Min hane går sammen med flokken bestående af 3 haner og syv høns. De går ude i haven og er søde om omgængelige og meget nysgerriger.Har deres hieraki men jeg har ikke set nogen pille fjer af hinanden.
Alle har fået Chock og hvidløgsdråber af flere omgange siden jeg har fået dem. Har kikket grundigt men ikke spor af utøj (hader krible krable)
Får nu æglægningsfoder (i 3 uger ca) og alle er af racen austrolorps, fra samme kuld og fra april 2011.
Har nogen et bud på om haner går i fældning og om det er det der under optræk. Denne haner er den største og mest førerhane. Den der galede først og fik de største hagelapper osv. = først fremme i skoene
Håber i kan hjælpe