Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Æggestart  (Læst 1561 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
Æggestart
« Dato: 20 ſeptember , 2011, 17:49 »
 /o Jubii , så kom en af vores søde dværg italienere igang ! Eller vi fik i hvert fald et æg i går  :P. Tror på at det ikke bare var en fødselsdagsgave til mig, men noget som fortsætter  ;). Det lå ganske vist ikke i redekasse, men i en lille fordybning ved brændestakken, hvor hønsene elsker at skrabe rundt. Så nu skal jeg hjem og lede. Måske er der kommet et igen i dag ? Uha, hvor spændende. Og Millehønen må da også være færdig med at fælde snart så hun kan lægge æg igen...?? Synes i hvert fald det er laang tid siden hun gik igang med at fælde og stoppede med at lægge æg  :-\ Nogen råd til hvordan vi får redekasserne i brug ? De er rene og der er halm i de to og avispapir den tredie. Jeg har malet de to mørke indeni.
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Æggestart
« Svar #1 Dato: 20 ſeptember , 2011, 17:52 »
Prøv at lægge nogle snydeæg/golfbolde i rugekasserne. Den der med at fylde med avispapir er vist ny. Jeg bruger hø eller halm, og det er mine høns glade for.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 21 ſeptember , 2011, 21:49 »
Jeg havde allerede golfbolde i de to redekasser. Men TA DA DAA : I dag blev ægget lagt i den avisforede redekasse uden golfbold  ;D. Yes ikke noget med at lede. Håber det holder ved  /o
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #3 Dato: 21 ſeptember , 2011, 22:05 »
Tillykke med det /o

Det er sært med de redekasser, pludselig begynder de at bruge dem. Desværre er der også en del høns, der aldrig fatter det.

Jeg har en unghøne, der, siden hun begyndte at lægge æg for et par uger siden, gjorde det fra en siddepind >:( Pludselig i går lå hendes æg i redekassen - og sørme også i dag... ::)
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk