Vi har haft vaccinationsdag idag i Nyborg og Omegns Fjerkræforening. Indtil nu er jeg blevet bekendt med 4 døde dyr (inkl. en af mine egne

) efter vaccinationen. Min egen døde inden for et par minutter - det var en stor wyandot hane. En anden har mistet 2 kyllinger på ca. 2 måneder, og en 3. mistede en stor hønnike. Det var ud af ca. 250 dyr.
Har hørt om et andet sted, hvor de mistede 7 dyr (ud af hvor mange ved jeg ikke).
Disse dyr er blevet vaccineret i brystmuskelen (som vaccinen foreskriver: skal gives intramuskulært). Et andet sted er der blevet vaccineret med samme (nye) vaccine, men i nakken som tidligere. Her er ikke mistet dyr - ud af ca. 300.
Jeg sender en besked til Willy Littau også, for det må jo ikke ske... Det er jo de bedste dyr vi kommer med til vaccinationen.
Hvad er Jeres erfaringer ude omkring i landet?? Vaccinationerne er jo i fuld gang.
Jeg synes ikke der skal blæses en stemning op (for 1-2 % er jo trods alt ikke mange), men problemets omfang bør jo kendes, nu vaccinen er ny fra i år.