Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Væk fra flokken ved sygdom  (Læst 1659 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Louise W.D

• Passiv bruger
Væk fra flokken ved sygdom
« Dato: 07 ſeptember , 2011, 07:59 »
Hvorlænge kan man holde et sygt dyr væk fra flokken uden at det vil give problemer når den skal tilbage igen?

Tog min syge Maran høne ind igår, da den har bronkitis. Resten af flokken er blevet sendt i seng med varm kamillete og honning, med varmelampen tændt. Er det bedre at hun er sammen med dem når de nu bliver holdt inde?

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: Væk fra flokken ved sygdom
« Svar #1 Dato: 07 ſeptember , 2011, 08:09 »
Jeg tror, at det er meget forskelligt, hvor hurtigt der vil opstå problemer, når en "sygemeldt" skal vende tilbage til sin flok. Mine skiderikker er ret hurtige til at fortælle den formastelige, at de ikke bryder sig om, at den har fået særbehandling >:(

Bronkitis er meget smitsomt, så jeg vil tro, at alle dine høns allerede har været udsat for smitten. Så vidt jeg husker fra en anden tråd, så vil du ringe til dyrlægen i dag....så prøv at spørge ham.
I min hønsegård ville de få lov til at blive sammen, hvis muligheden for varme er til stede.

Rigtig, rigtig god bedring
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Louise W.D

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 07 ſeptember , 2011, 08:30 »
Min dyrlæge sagde at jeg skulle holde dem inde hvis det var muligt og give dem noget varme. Han sagde at der er mange som har det, selv fasanerne ude i naturen. Men han nævnte dog ikke noget om en evt. podning. Tror at jeg vil sætte hende derover til de andre. Hun er bestemt heller ikke meget for at være alene.

Offline Louise W.D

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 07 ſeptember , 2011, 15:32 »
Den syge høne kom ud til resten af flokken imorges og fik lige nogle hak med på vejen.

Den har det bedre end da jeg tog afsted imorges. Den har en lidt tung vejrtrækning, men ikke lige så besværet som igår aftes.

Men det er åbenbart ikke kun hos hønsene, at den er gal. Rigtig mange på mit arbejde hoster og snotter, inklusiv mig  :(

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #4 Dato: 07 ſeptember , 2011, 16:08 »
God bedring til jer alle :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk