Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Forstoppelse - slagtes eller?  (Læst 1624 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Dorthe.c

• Passiv bruger
  • Man bliver hele tiden klogere (forhåbentlig)
Forstoppelse - slagtes eller?
« Dato: 28 August , 2011, 12:45 »
En af mine 6 uger gamle australopser har fået forstoppelse. Hver gang den skal klatte pipper den højlydt og har lidt svært ved at komme af med klatten.

Jeg har i ca en uge givet den en gang olivenolie (under 5 ml) i næbet hver aften og vasket måsen på den, og det går lidt bedre, og den kommer lettere af med klatten. Hvis jeg så springer over en dag med olien er det, det samme igen.Ellers få den et tilskud af undulatfrø og indimellem lidt svesker i guffet.Den har også adgang til skaller. Jeg ved snart ikke hvad vi skal gøre, kyllingen virker ellers som om den trives og æder lystigt af alle de gode sager vi servere og vi synes den skal have en chance.

Den skal bare ikke have ondt i rumpen, og jeg overvejer om den skal slagtes.

Er der nogen der har nogle gode forslag, det håber jeg.

Hilsen Dorthe
0.5 australopser
0.2 Aucarnaer
0.2 Brahma
3 katte
1 papegøje

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Forstoppelse - slagtes eller?
« Svar #1 Dato: 28 August , 2011, 13:08 »
Jeg synes, du gør det, der skal til, hvis det var min ville jeg se tiden an lidt endnu og stadig give den lidt olie.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk