Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kan høns sørge?  (Læst 1638 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lolland

• Passiv bruger
  • En have uden høns, er som et akvarie uden fisk.
Kan høns sørge?
« Dato: 25 August , 2011, 11:46 »
Jeg kom af med de fleste haner i mandags, og heriblandt en gul, som altid gik sammen med min gule høne.
Siden har er kommet væk, er hun blevet en helt anden høne.
Kalder hele tiden, når hun endelig kommer ud, og holder sig for det meste inde i hønsehuset, helt alene.
Hun var altid ude før, altid sammen med ham. Nu sidder hun bare der, og kommer lige hurtigt ud, når der kommer godbider, men forsvinder hurtigt ind igen.
Hun ser bestemt ikke syg eller sløj ud. Men kalder en del (tror jeg da hun gør ihvertfald)
De andre høns er på ingen måde efter hende. Jeg er næsten ked af hun ikke kom afsted sammen med sin hane.
Hilsen Britta

0.4 høns (alverdens blanding af gode æglæggere) 0.2 fodbefjerede dværghøns( sabelpoot) sort guld porcelæn.
0.1 Dogue de bordeaux
4.5.10 kanariefugle
1.0 grå jaco
0.1 voksen datter

karina dj

• Gæst
Sv: Kan høns sørge?
« Svar #1 Dato: 25 August , 2011, 12:42 »
Jeg kan ikke tro de sørger, men hun mangler da sin leder... det er jo ham der har vist hende vejen, og nu skal hun lige lære at følge en af de andre haner  :)

Offline todda

• Bruger
Sv: Kan høns sørge?
« Svar #2 Dato: 26 August , 2011, 15:21 »
min erfaring er at både høns og store hanekyllinger er meget stille et par dage efter at et par stykker er "forsvundet" Efter at det er sket et par gange, flytter de til et andet rum---plads.Jeg henter ellers slagtedyrene tidlig nat ,for ikke at give uro.Her går hønsene på meget stort areal,og vælger selv,hvor de vil sove,og hvornår de går ind.(ingen rovdyr)
1.6 amrock,0.2 australorp,2.6 araucana   ,3.9 silker,1.1 chabo, 2,5 welsumer,4.12 færøske ænder,.