Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: varmekabel til vandbeholder  (Læst 4364 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Michael Flinker

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 107
varmekabel til vandbeholder
« Dato: 18 August , 2011, 21:35 »
Lidt uden for sæson, men alligevel..har nogen erfaring med brug af varmekabel til at holde vandbeholderne isfri om vinteren. Jeg havde en snak med en elektriker der havde noget han mente ville være ideelt til dette.
Hilsen Michael Flinker
0.1 Wyandotter dværg
0.3 Isa Brown

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: varmekabel til vandbeholder
« Svar #1 Dato: 18 August , 2011, 21:38 »
Der findes varmeplader der er udviklet til netop samme formål så der er ved ingen grund til at vikle varme rundt om vand automaterne ;)
America thisted sælger dem bla.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: varmekabel til vandbeholder
« Svar #2 Dato: 18 August , 2011, 21:43 »
tænker du på den slags man bruger til at holde rørene over jorden frostfri i stalde feks.
Det er en slags ledning der kan vikles om røret og holder en grad eller 2 så der ikke kommer frost i rørene.

Ingen erfaring i forhold til høns, for som Danny siger, opfindelsen er gjort og er til salg for CA.150-200 kroner, så det kan nok ikke gøres billigere
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Michael Flinker

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 107
Sv: varmekabel til vandbeholder
« Svar #3 Dato: 18 August , 2011, 21:57 »
Jeg har godt set de varmeplader dog til en noget dyrere pris. De varmekabler jeg kan få fat på er nogen de bla. lægger i tagrender for at undgå istapper de tænder selv efter behov og bruger 18w pr meter når de er tændte. Jeg skal da vist prøve det, men en varmeplade til 150 kr er da også en god løsning, den virker bare ikke på kaninens drikkeflaske.
Hilsen Michael Flinker
0.1 Wyandotter dværg
0.3 Isa Brown

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: varmekabel til vandbeholder
« Svar #4 Dato: 18 August , 2011, 22:07 »
ahh ja kaniner har jo andre drikke fiduser, jamen ideen er jo heller ikke dårlig, og der er vel ingen grund til at det ikke skulle fungere efter ønske, så prøv det , og lad endelig os andre  høre om det, og se billeder af det.  /o
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Christian Høier

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 16
Sv: varmekabel til vandbeholder
« Svar #5 Dato: 18 August , 2011, 22:09 »
hej jeg bruger varmekabel men jeg vikler det ikke rundt om jeg har lagt ca en meter rundt i en pande godt med alu tape på og lidt isolering oven på vendt den om og så stiller jeg vandet oven på det virker meget godt  ;D
og det er det kabel du snakker om det så kun på 10 watt men husk det er per meter !!!!
Det gode er at det slukker og tænder selv  /o /o /o
1.7.1 Gule orpington
0.0.6 Aracana
1.2 Silke
0.1 kone
0.1 ilder
2.0 hunde CCP
1.1 børn
0.1 kat

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: varmekabel til vandbeholder
« Svar #6 Dato: 18 August , 2011, 23:05 »
Uh, jeg er også bare SÅ træt af frost om vinteren, og da jeg har disse vandautomater, kan jeg heller ikke bruge en plade til mine...



Gad godt, der var opfundet noget smart til mine også -kunne man stikke sådan en ledning op i røret fra neden og op monstro -uden hønsene blev til grillkyllinger osv. ;D

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: varmekabel til vandbeholder
« Svar #7 Dato: 18 August , 2011, 23:29 »
Christina.

Du kan bruge et varmekabel. De fås fra 1 m og opefter. Lidt dyrere end varmeplader men burde virke. Jeg overvejer at prøve til vinter.

http://www.medialys.dk/pl/Frost_Sikring_Selvregulerende_varmekabel_m_termostat_215.aspx
Mvh
Erik Andersen