Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Høns og ænder sammen?  (Læst 2428 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline EEJ

• Passiv bruger
Høns og ænder sammen?
« Dato: 18 August , 2011, 08:39 »
Hej!

Erfaringer med høns og ænder sammen?

Vi har 8 Isa Warrer og 2 Grünlægger og kunne tænke os nogle smukke ænder - hvordan gør man det samt er der racer der er bedre egnede end andre?
Eva

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Høns og ænder sammen?
« Svar #1 Dato: 18 August , 2011, 08:42 »
Velkommen på forum, Eva :D
Gamle erfaringer siger, at høns og svømmefugle sagtens kunne leve sammen, MEN nuværende lovgivning forbyder det, der skal være mindst 15 m meller hønse- og svømmefugle. Den lov kom efter den store fugleinfluenzaepidemi.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 18 August , 2011, 09:55 »
Og alt afhængig af pladsen så sviner ænder gården til med deres snasken og plasken ...så syns nu også rent praktisk det rarest at have dem i hver sin gård.

Og alt afhængig af hvor meget man har rævesikret sin gård så flygter hønsene nemmerer hvor i mod ænder er det rene tag selv bord.

Hvor langt der er imellem mine gårde og mellem dyrene når de går frit kan jeg ikke udtale mig om da vi lever i en mandsdomineret verden og de størrelser vi kvinder får fortalt af mændene ikke altid stemmer overens med virkeligheden. Så min rum-og længdeopfattelse stinker  ;) :D
Med venlig hilsen Søs

Offline G. Lausen

• Passiv bruger
  • Grafitti :)
« Svar #3 Dato: 18 August , 2011, 14:09 »
 /o Søs  /o ... jeg ville ØNSKE at der var en "synes godt om" knap her på forum... for hvor er jeg enig med dig i dit inlæg her....  <H *g *f *g *f *g  <H
venlig hilsen
Grethe

1,0 Australtorp Kong Hans :-), 1,0 Araucana Grafitti :-D , 0,5 austalorps, 0,5 gul columbia sussex, 0,4 hvid-sort columbia sussex, 0,1 maran, 0,1 maranbland,, 0,2 grünleger, 0,9 araucana
1,0 mand (der ikke har pip)
1,0 Labrador (Labbe)
1,0 Foxterrier (Bølle)

Offline EEJ

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 18 August , 2011, 14:52 »
Hej

Tak for gode svar. Vores hønsegård er ca 40 m2, ville helst have dem gående sammen.
Med den størrelse gård burde der vel være plads - hvis man kun har 2 ænder skal de så stadig gå hver for sig?

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #5 Dato: 18 August , 2011, 14:56 »
Ja, stadig hver for sig. Det er ikke antallet det kommer an på, men noget med smitteveje for fuglesygdomme.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)