Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Vores toilet løber...nogen der kan se via billedet, hvad jeg kan gøre?  (Læst 1518 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
Ja, altså ved jo godt, at det ikke ligefrem er et hønse-problem, men mangler bare nogle handymænd i min omgangskreds, og hverken muren, maleren, tømmeren eller it-manden i min omgangskreds, aner hvad de skal gøre, så jeg ville jo synes det kunne være fedt lige at sige at mine hønse-forum-venner da lige har hjulpet mig ;D Min far, som er gammel murer, siger at han "plejer at skifte hele toilettet", hvis dte begynder at løbe!!!!  /f

Jeg har i forvejen fået googlet mig til denne side: http://handyman.dk/goderaad/goderaad_raad.asp?id=258

-men jeg synes ikke rigtig jeg kan finde de pakninger de nævner...altså.. ??? Er det hele toilettet, som skal skiftes, eller er der håb for det endnu?

Håber der er nogen, som liiige kan se hvordan jeg skal gøre :)

« Senest Redigeret: 15 August , 2011, 13:32 Fra Christina »

Offline G. Lausen

• Passiv bruger
  • Grafitti :)
jeg ville ringe efter en vvs montør/ eller den lokale smedemester (det gør vi her :: ) og bede ham om at skifte pakningen i cisternen - måske kan man gøre det selv, men hvis han gør det vil jeg tro at det virker! og så slipper du for at skifte hele potten ;)

men et nyt wc kan vel også gøre godt - og det er ikke såååååå svært at skifte... JEG kan bare ikke ... eller TØR ikke... de kan jo købes f.eks. i silvan/jem og fix og og og...

pøj pøj m.- projektet :)
venlig hilsen
Grethe

1,0 Australtorp Kong Hans :-), 1,0 Araucana Grafitti :-D , 0,5 austalorps, 0,5 gul columbia sussex, 0,4 hvid-sort columbia sussex, 0,1 maran, 0,1 maranbland,, 0,2 grünleger, 0,9 araucana
1,0 mand (der ikke har pip)
1,0 Labrador (Labbe)
1,0 Foxterrier (Bølle)

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
Du har lige fået en PM ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
Eks. Bauhaus har pakninger til de fleste toiletter. Vvs forretninger har selfølgelig også. Bauhaus butikker er bare nemmere at finde (som regel).
Så enten skal du derned med de gamle pakninger eller oplyse om hvad tolettet hedder.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Christina

• Passiv bruger
jeg ville ringe efter en vvs montør/ eller den lokale smedemester (det gør vi her :: ) og bede ham om at skifte pakningen i cisternen - måske kan man gøre det selv, men hvis han gør det vil jeg tro at det virker! og så slipper du for at skifte hele potten ;)

men et nyt wc kan vel også gøre godt - og det er ikke såååååå svært at skifte... JEG kan bare ikke ... eller TØR ikke... de kan jo købes f.eks. i silvan/jem og fix og og og...

pøj pøj m.- projektet :)

Tak :) Men jeg vil bare gerne undgå at ringe til en vvs'er :) Så vil jeg hellere skifte hele toilettet, som jo ikke er så svært.

Du har lige fået en PM ;)

Tak, den vil jeg lige gå ind og læse :)

Eks. Bauhaus har pakninger til de fleste toiletter. Vvs forretninger har selfølgelig også. Bauhaus butikker er bare nemmere at finde (som regel).
Så enten skal du derned med de gamle pakninger eller oplyse om hvad tolettet hedder.

Danny

Ja, men hvordan får jeg lige den pakning op, som sidder i toilettet nu? Og HVOR sidder den? *r

Offline Leif Tranum

• Bruger
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
Ja, altså ved jo godt, at det ikke ligefrem er et hønse-problem, men mangler bare nogle handymænd i min omgangskreds, og hverken muren, maleren, tømmeren eller it-manden i min omgangskreds, aner hvad de skal gøre, så jeg ville jo synes det kunne være fedt lige at sige at mine hønse-forum-venner da lige har hjulpet mig ;D Min far, som er gammel murer, siger at han "plejer at skifte hele toilettet", hvis dte begynder at løbe!!!!  /f

Jeg har i forvejen fået googlet mig til denne side: http://handyman.dk/goderaad/goderaad_raad.asp?id=258

-men jeg synes ikke rigtig jeg kan finde de pakninger de nævner...altså.. ??? Er det hele toilettet, som skal skiftes, eller er der håb for det endnu?

Håber der er nogen, som liiige kan se hvordan jeg skal gøre :)

(Image removed from quote.)

Det er helt sikkert ikke hele tønden der skal skiftes.Hvad så når vandhanen i køkkenet bliver utæt?Skifter du så hele køkkenet? ;D ;D ;D
(Image removed from quote.)
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
Naldrende ned i vandet Christina, dernede hvor vandet bliver lukket ud, sidder en gummipakning, det er den du skal have fat i, den er sikkert stiv og gammel, og skal skiftes.
Hvordan du får den ud fremgår af systemet, som du så må skille ad, til du kan, og husk lige hvor du tager de enkelte dele.  /o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Hans Henrik

• Passiv bruger
Hej Christina, jeg kan se at der er en del kalk i dit toilet, sikkert også på dine pakninger...
afkalkning vil sikkert hjælpe dig

VH
Hans Henrik

Offline Jesper Arnecke

• Passiv bruger
Giv det en gang afkalker og se om det ikke hjælper!

Jeg har/havde tit samme problem med mit gamle toilet. Så længe jeg gav det en gang afkalker fra tid til anden, var der ikke noget problem.

Faktisk giver jeg det bare noget citronsyre - de der citronflasker man kan købe. Det afkalker ganske glimrende og jeg har en tanke om det ikke er så hårdt for miljøet..

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
Så er jeg tilbage med hjælp Christina ;)

Min far siger at det er den her som skal skiftes, det er sandsynligvis den som er skyld i at jeres toilet løber.

http://www.bd.dk/bdnet/vvs/sanitet/toiletter-og-haengeskaale/toiletter-og-haengeskaale-ifoe/ifoe-reservedele/reservedele-aqua/p-609526740.aspx

Håber det kan hjælpe jer ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Christina

• Passiv bruger
Det er helt sikkert ikke hele tønden der skal skiftes.Hvad så når vandhanen i køkkenet bliver utæt?Skifter du så hele køkkenet?   

Det er jo netop for at undgå at skifte hele toilettet, at jeg skriver efter de kloge hoveder herinde, altså Leif! ;D

Naldrende ned i vandet Christina, dernede hvor vandet bliver lukket ud, sidder en gummipakning, det er den du skal have fat i, den er sikkert stiv og gammel, og skal skiftes.
Hvordan du får den ud fremgår af systemet, som du så må skille ad, til du kan, og husk lige hvor du tager de enkelte dele.  /o

Godt, dét kan jeg bruge til noget!! :) Men...så er det bare liiiige at få det skilt ad, hmm... Tror jeg må vente med at prøve, til jeg har fået fri i morgen, så vi ikke skal undvære toilet fra nu og til i morgen, når jeg kan komme ned efter en ny pakning :D

Hej Christina, jeg kan se at der er en del kalk i dit toilet, sikkert også på dine pakninger...
afkalkning vil sikkert hjælpe dig

VH
Hans Henrik

@Jesper: Fik ikke lige quotet dig, men tak for  tippet :)

Ja, vi har bare SÅ meget kalk i vandet... Har bare aldrig tænkt på at afkalke toilettet indeni, før det begyndte at løbe :D

Så er jeg tilbage med hjælp Christina ;)

Min far siger at det er den her som skal skiftes, det er sandsynligvis den som er skyld i at jeres toilet løber.

http://www.bd.dk/bdnet/vvs/sanitet/toiletter-og-haengeskaale/toiletter-og-haengeskaale-ifoe/ifoe-reservedele/reservedele-aqua/p-609526740.aspx

Håber det kan hjælpe jer ;)

Fantastisk, hils og sig tak! :) Tror din far mon, at man kan købe den i Jem&Fix eller XL-byg? *r

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
Det skal være lige præcis den der som jeg har linket til, han siger den passer til jeres toilet ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Christina

• Passiv bruger
Det skal være lige præcis den der som jeg har linket til, han siger den passer til jeres toilet ;)

Ej, hvor godt :) Men hvordan får jeg så fat i sådan en lille fætter? Man kan vel ikke bestille den som helt almindelig person? Kan man købe den i en bestemt butik, eller kan jeg mon bruge min mands cvr.nummer, eller hvad gør sådan et helt (semi- *f) almindeligt menneske som jeg?

Offline Jesper Arnecke

• Passiv bruger
Vent med at købt noget til i har afkalket.. det er ret vildt hvor slemt det kan se ud/ virke - men det fikser det :)

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
Christina: Jeg skal ikke gøre mig klog på om det er nøjagtigt denne som Mikkel linker til men det ligner ihvertfald meget godt.
Men her kan du ihvertfald bestille som privat person.
http://www.vvs-eksperten.dk/index/ifo-hanetold-96481-p2301

Danny
Himlen bør altid være blå!