Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Æg fra araucana og engelsk araucana-forskel?  (Læst 10510 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Metmus

• Passiv bruger
Sv: Æg fra araucana og engelsk araucana-forskel?
« Svar #15 Dato: 11 August , 2011, 17:04 »
Jeg har nok ikke fattet, hvad det er du mener med strithår. Hvis det er tufterne hos de haleløse ja, så er det hos dem de findes, hvorimod strithår i min verden er top ovenpå hovedet og så er det altså englænderne der har det. En af de absolutte forskelle der er hos de to racer foruden det med halen.

Jeg har set billeder af araucanaer fra Holland med tufter og hale, man har vist prøvet at få dem godkendt uden held.

VH Gunni.

OK :) Jeg har bestilt æg fra dem med hale plus ingen tufter ;)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 11 August , 2011, 17:06 »
Dejligt at læse jeres forskellige indslag...

I leksikonet står der, at det er en rolig race der er nem at gøre tam!!! Er det kun mine der ikke har læst beskrivelsen eller  ???

HAHAHA.. Jeg er spændt på, hvordan mine bliver i temperament ;) jeg har bestilt æg fra de engelske.. Har for øvrigt prøvet at ruge wyandotter og kæmpe jersey ud samtidig.. de render nu rundt i haven og wyandotterne kan jeg gøre alt ved plus at jeg næsten falder over dem dagligt - jersey'erne løber blot de ser mig og er slet ikke til at komme i nærheden af - altså samme rugning, vidt forskellige temperamenter  ???
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #17 Dato: 11 August , 2011, 17:09 »
Mine Jersey Kæmper er da ellers altid meget rolige "og til at falde over" og jeg kæler IKKE med dem..
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub