Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvor mange?  (Læst 2012 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
Hvor mange?
« Dato: 10 August , 2011, 15:30 »
Nu har jeg et for mig meget relevant spørgsmål. Jeg ved at det har været oppe før, men nu tager jeg den altså lige igen. Hvor meget plads "kræver" en høne? Jeg har desværre fået lavet mig alt for mange kyllinger i år, så to af mine tre hønsegårde er endt med at have begyndt at plukke hinanden, det er skide ærgerligt for det kræver at de skal have de skide ringe på, men det er jo bedre at forebygge end at helbrede, så derfor....

Jeg har til hver gård 8 m2 indendørs. I sommerhalvåret er der lukket for gårdene, så hanerne ikke vækker mine forældre klokken lor*, så der har de jo så kun den 8 m2 indtil henved 08.00. De har en hønsegård på omkring de 25 m2, og langt størstedelen af tiden har de ikke mulighed for at blive lukket ud af hønsegården, fordi vores hunde er lidt for glade for kyllinger ;)... Jeg har selv tænkt det på denne måde, men lyder det fornuftigt?
En hane og tre-fire høner i hver hønsegård + 12 kyllinger, som så inden de er to måneder gamle er blevet til 10, så der altså til sidst ender med at blive 14-15 høns i en sektion hvor de sammenlagt har 33 m2.

Jeg spørger mest fordi jeg gerne vil gøre det bedre til næste år, så jeg ikke ender i samme problem ::)

På forhånd <E
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Leif Tranum

• Bruger
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
Sv: Hvor mange?
« Svar #1 Dato: 10 August , 2011, 15:39 »
Hvordan kan 2 hønsegårde plukke hinanden.........................??
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 10 August , 2011, 15:40 »
 ;D... Selvfølgelig hønsene i de to hønsegårde forstås ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #3 Dato: 10 August , 2011, 16:20 »
Nu har jeg lige været ude at se et skrabehønse anlæg fyldt med glade og tilfredse høns(ifølge ejeren).

Og der må være op til 9 høns pr. m2.

Sorter hårdt, så kun de bedste er tilbage og del haner og høner, så de går adskilt.  
« Senest Redigeret: 10 August , 2011, 18:00 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 10 August , 2011, 17:47 »
Jeg har sorteret hårdt syntes jeg, der er kun 11 landhaner tilbage ud af 40, og 10 landhøner ud af 20. De har været adskilt i lang tid, for de ældste haner begyndte at være stride overfor hønerne.
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.