Fik et mindre hys-anfald i dag nede i Spar. Æbler fra Syd-Afrika, Argentina og Brasilien... Når vi nu har så dejlige æbler i Danmark. Økologiske eller ej, så fatter jeg ikke hvorfor vi skal importere æbler fra andre verdensdele. 
Det skal du nu ikke få hys-anfald over. Der er en naturlig forklaring.
Vi forbrugere forlanger så friske varer som muligt. Nyeste høst af langt de fleste æblesorter, er forårets høst syd for ækvator. Vi må væbme os med tålmodighed lidt endnu før vi kan nyde friske danske æbler fra dette års høst.
og i Netto kan man købe smør fra New Zealand. Er der noget jeg ikke forstår, så er det hvordan nogen kan tjene penge på at transportere smør fra NZ til DK? 
NZ er faktisk kendt for kvaliteten af deres smør (ligesom DK er det) samt mange andre landbrugsvarer. Du skriver ikke hvad dette smør kostede ift feks dansk smør. Kunne det evt tænkes at Netto (og sikkert også Bilka, Føtex og A-Z, altså Dansk Supermarked under ét) havde taget det hjem for at kunne tilbyde kunderne noget andet?
Jeg forstår at det indimellem kan være svært at se logikken i at transportere varer over store afstande, men det er altså ikke altid prisen der foranlediger transporten.