Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Sv: Før Kalkmide? Nu Blodmider  (Læst 10238 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Annette S.

• Passiv bruger
Sv: Før Kalkmide? Nu Blodmider
« Svar #15 Dato: 07 August , 2011, 18:41 »
Det aner jeg ikke om jeg har, men det ville da være en kæmpe gevinst hvis staldschok fungerer sådan  ??? Har ingen aning  ???

Nej, jeg er heller ikke helt klar på, hvordan det her Stald Chock virker, jeg forestiller mig bare, at det efterlader et lag, som kan virke på miderne, når de får det på sig ... også efter lidt tid - her må vist klogere folk til  ;)

Dengang mit hønsehus var nærmest invaderet af blodmider, blev hønsehuset gjort godt og grundigt rent, og så sprayede jeg ind i alle revner og sprækker + siddepind og redekasse med den her Insekt Fri (mener jeg det hedder) fra Matas. Desuden blev siddepinden gnubbet med en ordentlig håndfuld frisk mynte og lavendel fra haven - jeg bilder mig ind, at utøj ikke bryder sig om de æteriske olier  <A Som jeg husker det, blev spray-seancen gentaget et par gange.

Pt bruger jeg jævnligt mynte/lavendel-tricket og 7-9-13 er jeg ikke stødt på blodmider endnu ... til gengæld har vi haft lopper  <W

Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

karina dj

• Gæst
« Svar #16 Dato: 07 August , 2011, 18:44 »
Charlotte! Jeg ta'r pulver med til dig og mig fra Lene!  /o

Offline Charlotte22

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 08 August , 2011, 07:22 »
Anette:
Mine Kochin sover på sidepinden, alle Silkehønsene sover på gulvet i sandet så derfor skal jeg jo også have styr på de krible krable der er i sandet.
I min hønsegård er der Sussex høns i mange farver :-)
Venlig hilsen
Charlotte

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 08 August , 2011, 09:25 »
Anette:
Mine Kochin sover på sidepinden, alle Silkehønsene sover på gulvet i sandet så derfor skal jeg jo også have styr på de krible krable der er i sandet.

Puha ... det kan jeg godt se, der skal vist skrappe midler til og i større mængder. Held og lykke med projektet, håber du hurtigt får has på de lede krapyl  :)
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

karina dj

• Gæst
« Svar #19 Dato: 08 August , 2011, 09:52 »
Jeg tror altså man kommer langt ved at brænde skidtet af mens hønsene er lukket et andet sted hen om aftenen, eller i dagtimerne hvor man river grundigt/vender sandet imens man brænder...

Offline Charlotte22

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 08 August , 2011, 09:56 »
Karina:
Når jeg kommer hjem så går jeg straks ud og "brænder hønsehuset af" ;D
Venlig hilsen
Charlotte

karina dj

• Gæst
« Svar #21 Dato: 08 August , 2011, 10:06 »
 :D Er det så skidt dit hønsehus  :D

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #22 Dato: 08 August , 2011, 10:09 »
Ikke for at være pessimist ( det er jeg vist heller ikke kendt for) Så kommer de sataner frem når de formnemmer hønsene. Atså når hønsene er på pind og sidder og gasser c02 ud.
Nu har jeg beh. hver aften når lyste har været slukket et par timer og hønsene har siddet på pind. Hver aften har der været en lille portion ude på væggen. <B <B <B

karina dj

• Gæst
« Svar #23 Dato: 08 August , 2011, 10:11 »
Men tror du ikke flammerne når deres gemmesteder  ??? de skal jo bare svitses en anelse  ::)

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #24 Dato: 08 August , 2011, 10:14 »
Nej desværre ikke. Bare tænk på billedet af bølgepap. Hvis det nu var træ og bagsiden i et hønsehus ville flammerne ikke nå dem.
Men det skader jo ikke at svitse så bare gør det også..... Jeg tror bare ikke at det er nok.

Susanne

• Gæst
« Svar #25 Dato: 08 August , 2011, 10:19 »
Nej, det er desværre ikke nok.

De gemmer sig langt inde i sprækker og revner - og helt inde bagved. Altså derinde, hvor der er isolering. Hvis man f.eks tager et loftsbræt ned, sidder de deroppe i titusindvis!

En gasbrænder kan være et fint supplement, men den vil aldrig kunne udrydde blodmiderne alene  >:(

karina dj

• Gæst
« Svar #26 Dato: 08 August , 2011, 10:20 »
Ok, her er der hverken dobbeltvæk eller isolering, så de kan kun gemme sig i sprækker... måske derfor jeg ikke har dem  :D

Offline Charlotte22

• Passiv bruger
« Svar #27 Dato: 08 August , 2011, 10:24 »
Citér
Ikke for at være pessimist ( det er jeg vist heller ikke kendt for) Så kommer de sataner frem når de formnemmer hønsene. Atså når hønsene er på pind og sidder og gasser c02 ud.

Altså Lene godt nok kan jeg være en hønemor, men når jeg er ude og gøre rent i hønsehuset ( som jeg gør hver dag ) så går jeg altså ikke og lukker gasser ud og alligevel kravler de krible krable på mig, så de er altså også fremme om dagen eller også er det fordi de ligger og sover i sandet om dagen og så må det jo hjælpe lidt og "brænde huset af" ;)

Karina:
Nej mit hus er helt nyt fra sidste år.  :D
Du er meget velkommen til at komme forbi en dag hvis du har lyst.
Jeg går på ferie på næste fredag.
Venlig hilsen
Charlotte

Offline Charlotte22

• Passiv bruger
« Svar #28 Dato: 08 August , 2011, 10:26 »
Øv, så må jeg bare vente på at Karina har været ovre og hente vidunder midlet til os. :D

Jeg har lige ringet til dem og det er rigtig, det bliver meget dyrt ca. 650 kr med fragt fordi det skal sendes med fragtmand for post danmark tager kun pakker under 20 kg.
« Senest Redigeret: 08 August , 2011, 10:32 Fra Charlotte22 »
Venlig hilsen
Charlotte

karina dj

• Gæst
« Svar #29 Dato: 08 August , 2011, 10:36 »
Jamen Charlotte, jeg ta'r jo over torsdag og er hjemme igen lørdag... så fra lørdag (eller måske søndag) kan du komme i sving med at behandle. Hvis det kribler og krabler i dagtimerne er det da oplagt at gi dem en flammekaster  :D