Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: automatisk hønselem HJÆLP!  (Læst 1744 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline somers_by

• Passiv bruger
automatisk hønselem HJÆLP!
« Dato: 07 August , 2011, 15:33 »
Hej.
Jeg er ved at lave et hønsehus, og jeg vil gerne lave en automatisk hønselem. Men efter at have søgt efter hvordan man laver en simple automatisk hønselem. Fandt jeg kun nogen der solgte nogen for over 1000 kr, eller nogen der bare har lagt et eller to billeder af der hønselem. Hvor man ikke kan se hvordan den er blevet lavet, og hvor man kan få de motor og timer og sådan noget henne. Så spøger jeg er der nogen der har lavet en automatisk hønselem, eller der ved det. Som kan sende nogen nøje detaljer om, hvordan man laver det. For jeg er ikke så teknisk, men jeg tror godt jeg kan lave det hvis jeg har en "manual". Jeg havde tænkt mig en strøm drevet motor der bliver styret af en timer, og jeg har tre hønselemme så jeg havde tænkt mig at kun den ene motor skal trække i dem alle sammen på en gang kan det lade sig gøre ? ???

Offline Leif Tranum

• Bruger
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
Sv: automatisk hønselem HJÆLP!
« Svar #1 Dato: 07 August , 2011, 15:57 »
Der er en hel masse om hønselemme under "Hønsehuset". /o /o
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 07 August , 2011, 17:28 »
Velkommen på forum, Martin :D
Som Leif skriver er der en masse om hønselemme, prøv at bruge vores søgefunktion i den blå bjælke for oven. /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline somers_by

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 07 August , 2011, 21:25 »
jeg syntes stadig ikke at der er nogen der har lagt noget ind, hvor man kan se hvordan de har lavet det.  :-\ Der er kun billeder af hvordan det ser ud, når det er færdigt. Men dem der har lavet med en "spjæld motor" tror jeg de kalder den. Ser ud til at være en af de nemmeste måder, man kan gøre det på. Jeg ved bare ikke hvor man skaffer sådan en, og hvordan den virker.  ??? Jeg har heller ikke nogen ide om, hvordan man sætter en timer eller en lyssensor på.  ???
« Senest Redigeret: 07 August , 2011, 23:06 Fra somers_by »