Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: rugemaskine mistede strømmen  (Læst 2138 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline hanefar76

• Passiv bruger
  • livet er ikke det værste man har når man har høns
rugemaskine mistede strømmen
« Dato: 04 August , 2011, 21:22 »
Hej med jer
Jeg havde desværre en træls oplevelse da jeg havde gang i min rugemaskine sidst da jeg kom hjem fra arbejde var strømmen gået og temperaturen var nede på omkring de 20 grader det var omkring 10 dagen at det skete da der skulle komme kyllinger kom der kun 8 ud af 57 nogen siger det ikke har noget og sige med at den var nede på de 20 grader jeg slog hul på ca 10 æg for og se om der var noget i og det var der i næsten alle men vil meget gerne høre fra nogen af dem der virkelig ved hvad de snakker om var det pga af strømsvigtet eller kan jeg have gjort noget andet galt mvh hanefar
ejer af
1,3 maran i sort kobber
1,5 Arucana i perlegrå
2,2 moderne engelsk kamphøns
1,3 børn
samt en rigtig dejlig kone af norsk race
medlem af
www.vendsysselfjerkraeklub.dk

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
Sv: rugemaskine mistede strømmen
« Svar #1 Dato: 04 August , 2011, 21:32 »
Det kommer ikke så meget an på hvor langt maskinen var nede i temp. men mere hvor længe, den var det.
Hvis den kørte om morgenen da du tog på arbejde og temperaturen ikke var længere nede end de 20 grader, du skriver, så burde det have minimal indvirkning på resultatet.
Jeg har flere gange kommet til at slukke min maskine og det var faktisk kun en enkelt gang hvor jeg tror at det havde indvirkning på resultatet.
Men der var det også koldt om natten hvor maskinen stod.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Halldor

• Bruger
« Svar #2 Dato: 04 August , 2011, 21:44 »
Ja, det kan jeg også sige, men det afhænger også af, på hvilket tidspunkt i rugeperioden det sker i. Hvis kyllingerne er næsten fuldt udviklede, gør det sandsynligvis mindre. Du siger ikke, hvor længe du ventede med at stoppe klækningen. Strømsvigtet kan forsinke udrugningen om op til flere dage!
Opdrætter af islandske høns og Danske Landhøns i dværg.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #3 Dato: 04 August , 2011, 22:07 »
Velkommen på forum, Thomas :D
Jeg tror ikke, dine æg har taget skade, jeg undrer mig tit over, hvor meget rugeæg kan tåle.
Jeg har haft skrukker, der har taget fejl af rederne, og deres æg har været kolde, men der er alligevel kommet kyllinger.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Marianne (Fimpe)

• Passiv bruger
  • Hørby, 9300
« Svar #4 Dato: 04 August , 2011, 22:21 »
Hanefar / Thomas : Ja det er ihvertfald ikke pasningen i den sidste del der er gået galt  /o Den sørgede vi nemlig fint for her oppe på farmen hehe  8)
Røde dv. silker
Perlegrå dv. silker
Sort dv. silker
Gul dv. silker
Stor lys sussex
Boergeder, KID TIL SALG
Schæferhund
Handymand og 2 dejlige drenge
Formand i
www.silkehoenseklubben.dk
Medlem af
www.vendsysselfjerkraeklub.dk