Her i de dage, som er varme, er min grå jaco Gizmo ude døgnet rundt. Hønsene går lige op af ham, og han siger som silkekyllingerne.
Gizmo er meget veltalende ( ikke altid lige pæne ord)
Hanen er begyndt at gale, og Gizmo råber Hold kæft, så snart han galer, og jeg ligger flad af grin. Han har hørt jeg siger hold kæft til hundene, hvis de gør uden grund.
Inden længe, vil han helt klart gale som hanen også. Han er rigtig lærnem, og kan omkring 150 ord.
Lige for tiden kalder han på min mand, "martin, martin er et fjols" Må hellere lige skrive jeg IKKE har kaldt min mand et fjols, men papegøjer er gode til selv at sætte sætninger sammen.
Han kan også sige som vækkeuret på min mobil, og er jeg fraværende, så ringer han op til flere gange.
Hans største hobby er at tale tlf. Han ringer 3-4 gange, siger "ja, det er Britta" "okay, okay, nej det kan jeg ikke" " farvel, og hils"
Har jeg en rigtig dum dag, sidder han og siger, " nåår, mors lille skat" Kan man da andet end elske den fugl.
Han betragter mig tit som sin mage, gylper mad op til mig, og siger parringslyde, og er helt i trance. hihi.
Jeg har haft ham siden han blev taget fra sin mor, for 14 år siden. Og han er en virkelig skat at have i hjemmet. EN dum dag, kan blive vendt til smil, når han begynder med sine talegaver.