Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Mine "racerene" kyllinger fra jylland, kæmpe forskel  (Læst 8126 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline louisepedersen

• Passiv bruger
Sv: Mine "racerene" kyllinger fra jylland, kæmpe forskel
« Svar #15 Dato: 04 August , 2011, 22:26 »
hej lene, nu er problemet jo at jeg ikke ved hvor rene/gode mine nuværende egne dyr er- du må meget gerne give din mening, der er lidt billeder under- stor kochin nu med billeder
og mine jydske kyllinger er jo fra en der allerede står som avler, så den linie er jo igang et andet sted.... ved heller ikke hvordan man kommer igang med det. jeg regner med at tage til herning til december og se på stor kochin der  ;D
1stk Kochin hane "Hermand" + 2 høns
8 jydske STORE kyllinger
1,1 Dansk grågæs
1 påfugl kok
3 stk katte
1 hund
1 dejlig datter og en pragtfuld manse, og nu også en lille søn!!!

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 04 August , 2011, 22:27 »
8 kg...  :o  sådan nogle ville jeg gerne se. Det kan være at sælger, bruger det gamle slagter trick med at holde tommelfingeren med på vægten.

Kochin SKAL være store standarden siger 3,5-5,5 kg. for haner og 3-4,5 kg. for høner, dette er minstevægte for henholdvis ung - og voksne dyr.

Så de må meget gerne være større, men 8 kg. det lyder af meget.

OG som ved alle andre store racer, så ER det meget nemt at lave dem for små.

Må man ikke næsten antage, at det er salgs-snak så... ??? For det betyder jo, at den optalte hane skal blive ca dobbelt så stor som standarden  ???
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #17 Dato: 04 August , 2011, 22:36 »
@ Louise

Et medlemsskab i kochin klubben nu,  og så afsted til deres arrangementer, hvor du spørger løs om alt. Og til januar et medlemsskab i DFfR, så du kan købe ringe til dine nye kyllinger til næste år.

Lån eller køb standarden på biblioteket og læs om hvordan Kochin skal se ud.

Selvom der avles med den linie som du har fået, så kan du sagtens avle videre med dem også.

Hvis jeg var dig, så ville jeg lave to stammer. Dine egne i en og dine indkøbte i en anden. Jeg ville bestemt ikke blande dem, da det er forskellige farver.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline louisepedersen

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 04 August , 2011, 22:42 »
så går der jo lidt af hygge have hønsene så..... :'( jeg nyder jo at de pusler rundt frit her og det vil jeg jo ikke kunne medmindre det bliver:
 <O "blåt hold så kan i godt komme ind nu skal rødt hold ud!"
1stk Kochin hane "Hermand" + 2 høns
8 jydske STORE kyllinger
1,1 Dansk grågæs
1 påfugl kok
3 stk katte
1 hund
1 dejlig datter og en pragtfuld manse, og nu også en lille søn!!!

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #19 Dato: 04 August , 2011, 22:46 »
Okay bare tag sorgerne på forskud.. hønsehold er HYGGELIGT også selvom man er mere seriøs...
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub