Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Høns i træerne og i huset.  (Læst 1828 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christian Holst

• Passiv bruger
Høns i træerne og i huset.
« Dato: 03 August , 2011, 22:27 »
Hej,

Vi har lige udvidet bestanden lidt, og i går undrede jeg mig over at 2 af kyllingerne ville sove oppe i hasselnøddebusken. Til endnu mere forundring var de 2 i aften gået i seng oppe i busken - men denne gang inkl vores nye hane.

Kan det være frygt for de eksisterende høns eller er det bare lækkert at få lov til at sove udenfor i det gode vejr ?

Nu er de blevet båret ind 2 dage, men de nyder det ikke ligefrem:)
Med venlig hilsen
Christian Holst

1.2 barnevelder sort dobbeltrandet
0.3 isa brown
0.2 meget yndige gadekryds

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Høns i træerne og i huset.
« Svar #1 Dato: 03 August , 2011, 22:41 »
Må jeg gætte... barnevelderne???  :D
Mine unge barneveldere vil helst sove i træ-kvæden, men de gamle høner og hanen sidder da på pind i huset. Jeg gider ikke gøre noget ved det før jeg alligevel skal have tyndet ud i bestanden og vejret bliver koldere. De sad der også under den her sidste måneds konstante regn, selv om de havde mulighed for tørvejr. Høns er bare sære ;), og så længe de ikke bliver syge af det gider jeg altså ikke gå og flytte høns hver aften. Jeg har endnu ikke mistet en kylling/voksen fugl pga forkølelse eller andet der kan relateres til deres sovevaner.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Christian Holst

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 03 August , 2011, 23:00 »
Kun barney(barnevelder hanen), de 2 andre er gadekryds. Det ser nu også ud til at de sad og hyggede sig derude, og gården er jo sikret - de får da bare lov til at sidde der fra i morgen.
 Det er vel også min egen skyld med de sidde pinde jeg har sat på, Nu har de mulighed for at kravle direkte ind i busken hvor de så kravler lidt længere op sætter sig
Med venlig hilsen
Christian Holst

1.2 barnevelder sort dobbeltrandet
0.3 isa brown
0.2 meget yndige gadekryds

Offline RLauridsen

• Passiv bruger
    • Grøntsagspigen
« Svar #3 Dato: 04 August , 2011, 02:00 »
Det er ikke kun Barneveldere der kan lide at kampere under stjernerne. Vi har 2 Welsumer høns, som sidder på en pind ca 1 meter oppe, ude i hønsegården, kun hvis det regner meget, går de ind.
Vi har ikke gjort noget ved det, tænkte at det fandt de nok selv ud af.
Med Venlig Hilsen
Randi

0.4 Welsumer, stor Rustrød.
0.0.2 Dværg wyandot, guldhalset