Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: hvordan får jeg dem lært at finde maden?  (Læst 2792 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mew.

• Passiv bruger
hvordan får jeg dem lært at finde maden?
« Dato: 03 August , 2011, 09:48 »
Så er jeg her igen med et opstartsspørgsmål, og håber I har nogle gode ideer :)

Jeg vil gerne have foderautomat stående indenfor, men hvordan lærer jeg hønsene at gå ind og spise ?? HVis jeg smider kornet i gården sluger de det som var der hungersnød, men jeg ser ingen gå ind og spise af automaten.... Finder de ud af det hvis de bare er sultne nok, eller hvordan skal jeg vise dem herlighederne ?

Og så lige et tillægsspørgsmål: Hvor bred skal en siddepind helst være? jeg er i tvivl om jeg skal vende dem på den flade led så der er mere at støtte brystet på...

Jeg er ved at bygge en forsvindingsrede som jeg selvsynes er mega smart. Ideen er at æggene triller ned bag brættet. Gulvtæppet foran er for at tørre fødder inden de går ind. Meeen det kan jo være at hønsene ikke synes det er et smart redekasse... det finder jeg ud af om et par uger når de begynder at lægge æg.

Offline mew.

• Passiv bruger
Sv: hvordan får jeg dem lært at finde maden?
« Svar #1 Dato: 03 August , 2011, 09:51 »
Hov denne skulle vist have været under "hønsehuset" og ikke "høns"...

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #2 Dato: 03 August , 2011, 09:52 »
Det er et spørgsmål om hvor meget lys, der er i huset. Mit ene hus er i to halvdele, den ene del har meget lys, den anden er mere dunkel. Orperne som bor i den dunkle del er mindre tilbøjelige til at spise indedørs end de øvrige høns (og jeg har prøvet at bytte rundet på de to grupper høns, så vender det).

Derfor, hvis der er lyst i huset, så spiser de gerne inde... Og det er i øvrigt smart, for så slipper man for at dele foder med fuglene /o
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #3 Dato: 03 August , 2011, 09:59 »
Jeg kan se ideen i din redekasse, og det virker sikkert fint, bare du sætter sider på så der er dunkelt og hyggeligt, det er jo det der er ved ægægning, det skal foregå i hyggelige kroge, og måske er du nødt til i starten at lægge noget hø eller halm ind så der kan bygges lidt rede

Kender dine høns en lyd du bruger når du har noget godt til dem, så brug den lyd når du fylder mad i foderfidusen, så kommer de og tjekker hvad du har, men Tanja har ret i at der skal ikke være for mørkt, høns spiser ikke i mørke.

Din siddepind skal gerne være 4 cm bred, hvis det er store høns, og gerne lige svagt rundet på kanten.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline mew.

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 03 August , 2011, 10:06 »
Tak, jeg kan godt se at jeg må have et vindue mere i... det er temmelig mørkt mit hus. Det havde jeg aldrig regnet ud !

Redekassen er mangler siderne og midterstykker (hvis det er nødvendigt) og jeg tænker at der også skal halm i.

@Tanja, jeg har en fin stor blå Orp hane gående fra de æg jeg hentede hos dig  /o

Offline Dyre-tossen

• Passiv bruger
  • Der er plads til alle og en hver
« Svar #5 Dato: 10 August , 2011, 20:13 »
I mit hønsehus er der mørk bortset fra der hvor lemmen er ud til gården, og maden står der inde. Mine høns har ikke et problem med at gå der ind for at spise...de skulle bare lige vide i starten hvor maden var.
Og hvis de ved hvor maden er, og de er sulten nok skal de nok gå der ind /o
Hilsen Ann
0.0.1 sussex (Varmefri)
0.0.4 Landhøns (Varmefri)
1.0 Hund som er en og hedder Laban
1. Akvarie fulde af selvskabs-fisk

ALLE KYLLINGER SÆLGES

Her har man fået 100 C. i hønsefeber og det kan ikke helbredes af nogen medicin i verden.

Offline mew.

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 11 August , 2011, 13:40 »
Tak  :)

Nu har jeg sat et ekstra vindue i, men de lærde det før jeg fik lavet det..... men det er nu meget rart med lys under alle omstændigheder /o