Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Er der nogen der har prøvet Mite-Killer fra Oropharma?  (Læst 1721 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline sigrid

• Passiv bruger
Er der nogen der har prøvet Mite-Killer fra Oropharma?
« Dato: 01 August , 2011, 21:18 »
Min mand var afsted for at købe Chock spray i dag, men kom i stedet hjem med Mite-Killer fra Oropharma.

Der ser ud til at være noget silikoneolie, som slår miderne ihjel og er helt ugiftigt. Det må næsten være lidt som de nye lusemidler, som er på markedet til mennesker, og som er meget effektive.

Er der nogen her, som har erfaring med Mite-killer?

http://www.oropharma.com/Nutri/Nutrition/Pages/Products/index.jsp?lng=3&mkt=15663&fam=15670&ani=-1&ran=21239&pro=21241#Productvoorstelling

Der er en artikel her, som får produktet til at se lovende ud:

http://www.versele-laga.com/Nutri/Nutrition/Library/Versele-Laga/PDF/Ornitho/Info37en.pdf
« Senest Redigeret: 01 August , 2011, 21:25 Fra sigrid »

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Er der nogen der har prøvet Mite-Killer fra Oropharma?
« Svar #1 Dato: 02 August , 2011, 06:37 »
Sådan som jeg læser beskrivelsen, består det af fint pulveriserede silikater, der fordeles som støv, der hvor miderne bor og færdes. Når miderne vandrer hen over det hvide silikat-støv får de det på sig. Det skulle gøre deres led stive samt udtørre dem. Silikat opsuger olie og voks, så miderne udtørrer og dør
Jeg kan huske der var et lignende granulat på markedet for en del år siden, som skulle kunne slå myrer ihjel.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk