Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Udlandet: Hvor bestiller I rugeæg fra???  (Læst 3931 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Metmus

• Passiv bruger
Udlandet: Hvor bestiller I rugeæg fra???
« Dato: 01 August , 2011, 13:02 »
Hej Allesammen

Nu har jeg flere gange læst, at nogen har bestilt fra Tyskland, England mv, og det vil jeg altså også prøve, men fjolset her kan altså ikke finde nogen steder, hvor man kan bestille æg fra.. Kan du hjælpe med yderligere oplysninger? Gerne udførlige oplysninger  /o

På forhånd tak  ;D
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline mineunger

• Passiv bruger
Sv: Udlandet: Hvor bestiller I rugeæg fra???
« Svar #1 Dato: 01 August , 2011, 14:28 »
Tror det vil hjælpe lidt hvis du skriver hvilken/hvilke racer du er interesseret i.  ;D
En god ide er at kigge på den tyske og engelske ebay. Her har jeg i hvert fald fundet seriøse opdrættere.  :)

Stina
1,1 vildtfarvet araucana
1,1 rød silke (min datters)
1,1 hvedefarvet maran
1,1 huskatte
1,1 labrador
2,1 dejlige unger

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 01 August , 2011, 15:41 »
Vi fandt vores leverandør via en hjemmeside på nettet. Kontaktede ham pr. mail, lavede en aftale.. og kørte en tur til Belgien.

Det var superskægt og kan kun anbefales :D

Offline bj

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 01 August , 2011, 16:54 »
det vil jeg også gerne vide jeg er interesseret i silke og araucaner haleløs

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 01 August , 2011, 17:53 »
Man kan jo starte med at kontakte en specialklub her i landet for den race man er interesseret i. Og gennem dem måske finde en opdrætter, der er villig til at sælge og evt. også sende æg. Det samme kan man gøre i udlandet.

Man kan også kontakte sin lokale fjerkræklub og derigennem bede om hjælp. De fleste er mere end villige til at hjælpe  :) Lokalklubber kan findes via www.racefjerkrae.dk

Hvilken race drejer det sig om?
Mvh Marianne

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 02 August , 2011, 16:34 »
Vi fandt vores leverandør via en hjemmeside på nettet. Kontaktede ham pr. mail, lavede en aftale.. og kørte en tur til Belgien.

Det var superskægt og kan kun anbefales :D

Hvem handlede I med? Altså, hvilken hjemmeside fandt i vedkommende på? :)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 02 August , 2011, 16:36 »
Tror det vil hjælpe lidt hvis du skriver hvilken/hvilke racer du er interesseret i.  ;D
En god ide er at kigge på den tyske og engelske ebay. Her har jeg i hvert fald fundet seriøse opdrættere.  :)

Stina

Jeg er sådan set interesseret i lidt af hvert. Jeg havde blot hørt, at mange brugte/købte via hjemmesider/forhandlere i udlandet, som havde en del mere end blot en enkelt race, og så kunne jeg jo lade mig friske ;)
Jeg vil prøve at se e-bay. Er ikke vant til det, men det kan jeg vel prøve  ;D
Mette

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 02 August , 2011, 17:15 »
Vi fandt (via google) en specialklub for den race, vi har (brakler). De stammer oprindeligt fra Belgien, så derfor startede vi med at kigge efter en forening i Belgien.

Som Marianne siger kan man jo også gå via Fjerkræavlerforeningen og en af dens specialklubber, hvis man er efter noget særligt.

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 02 August , 2011, 21:47 »
Der er mange der averterer forskellige racer i f.eks. England. Men et nærmere studie af nogle af deres billeder ville holde mig fra at bestille hos dem - dyrene ser ikke altid lige racetypiske ud. Så man skal se sig godt for.

Jeg kan da også huske flere her fra Forum, der er har fået noget bras ud af æggene (som ikke er billige). Og så er det jo lidt surt.

En mulighed er jo også at tage f.eks. på en af de store udstillinger i Europa (f.eks. i Hannover i oktober), og så der få kontakt med opdrættere af de racer man falder for.
Mvh Marianne