Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Araucanahane og maranhane sammen?  (Læst 1559 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Araucanahane og maranhane sammen?
« Dato: 01 August , 2011, 10:29 »
Jeg overvejer seriøst at sende maranhanen Frede til hønsehimlen, for han er så aggresiv over for alle undtagen mig :(. Jokke, hans bror bliver.

Dog vil jeg gerne have to haner i flokken da jeg har mange høns. Går det at sætte en halvvoksen araucanahane sammen med en 1½ årig maranhane. Vil det gå?
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Araucanahane og maranhane sammen?
« Svar #1 Dato: 01 August , 2011, 10:34 »
Jeg tror, det må komme an på en prøve. Nogle af vores voksne haner har været meget storsindede i forhold til de unge haner - andre har jagtet dem for bare at kaste et blik på hønsene. Men vi har nu aldrig haft slagsmål med "hanseskade". Bare de kan komme væk fra hinanden.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #2 Dato: 02 August , 2011, 06:54 »
Jeg tror, det må komme an på en prøve. Nogle af vores voksne haner har været meget storsindede i forhold til de unge haner - andre har jagtet dem for bare at kaste et blik på hønsene. Men vi har nu aldrig haft slagsmål med "hanseskade". Bare de kan komme væk fra hinanden.
Tak Kirsten. Det er en svær beslutning det med Frede, men det går nok ikke at beholde ham i længden. Jeg må gå mellem ham og Lars altid, og der er også mange børn og unge på besøg fra lejren ved siden af os i weekenderne, som går forbi huset mens hønsene er ude.
Venlig hilsen Tanja

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #3 Dato: 02 August , 2011, 07:08 »
@ Tanja

Dårligt temperament (nervøst eller aggresivt) er også arveligt....og der er haner nok..sååå.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #4 Dato: 02 August , 2011, 07:12 »
@ Tanja

Dårligt temperament (nervøst eller aggresivt) er også arveligt....og der er haner nok..sååå.
Ja, jeg ved det Lene. De hanekyllinger jeg har fået skal alle i fryseren, så det går endda tænker jeg. Jeg er mere irriteret over, at han farer i benene på Lars evig og altid, og hvis han fodrer ham bider han bludselig så hårdt at blodet næsten flyder. Jeg fatter ikke hvad han har imod alt og alle undtagen mig. Hans bror Jokke, bliver også drevet rundt i gården. Jeg kan udemærket godt se hvor det bærer henad, når jeg læser det jeg selv skriver. /d
Venlig hilsen Tanja